واحدمرکزی خبر: شماری از شخصیتها و رسانه های سعودی به عملکرد سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان حمله کرده و معتقدند وی برای نمایندگی اهل تسنن لبنان مناسب نیست .

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، رسانه های سعودی نوشتند سعد حریری نماینده سنی ها در لبنان نیست . داود شریان از نویسندگان سعودی نزدیک به مراکز تصمیم گیر در عربستان هفته پیش مقاله ای با عنون راهکار آن است که سعد حریری خارج شود نوشت . شریان پس از روز آشوب که حزب المستقبل به ریاست سعد حریری آن را در لبنان به اجرا در آورد در مقاله دیگری در روزنامه الحیات از عملکرد سعد حریری به شدت انتقاد کرد و نوشت وی می باید بازی دمکراتیک را که به انتخاب نجیب میقاتی برای تشکیل دولت منجر شد می پذیرفت . شریان افزود گروه چهارده مارس با توسل به مردم و آتش زدن لاستیکها تلاش کرد سعد حریری را به عنوان نخست وزیر تحمیل کند و آن را به شیوه ای بدی انجام داد . عبد الرحمن راشد از نویسندگان الشرق الاوسط نوشت اعتراضات به اقدامات خشونت آمیز تبدیل شد که طی آن غوغاگران به دیگران یورش بردند و آتش سوزی به راه انداختند و راهها را بستند . راشد نوشت با وجود ظلمی که به سعد حریری شد اما اقدامات هواداران حریری متمدنانه نبود در صورتیکه از حریری پس از شکست این انتظار وجود داشت که به میقاتی دست بدهد زیرا رقیب محترمی است . پایگاه اینترنتی ایلاف نیز که یکی از رسانه های برجسته الکترونیکی سعودی است از شمار زیادی از شخصیتهای سعودی نظرخواهی کرده و نوشته است بیشتر سعودیها معتقدند سعد حریری نماینده سنی ها در لبنان نیست . عبد العزیز الغریر عضو شورای مشورتی عربستان از جمله این شخصیتهاست.

الغریر گفت سعد حریری بیشتر از آنکه دستاورد داشته باشد دردسر است و سنی ها درباره وی اتفاق نظر ندارند . احمد الترکی عضو سابق شورای مشورتی گفت سعد حریری فاقد تجربه سیاسی است زیرا او فقط وارث سیاست از پدرش رفیق حریری است است و آنچه که وی در معرض آن قرار گرفت ربطی به سنی ها یا شیعیان نداشت . طلال آل الشیخ از نویسندگان سعودی نوشت سعد حریری هیچگاه نماینده سنی ها در لبنان نبوده است زیرا سنی ها پیش از آنکه خانواده حریری مطرح شوند رهبران تاریخی داشته اند . عادل مکینزی از دانشگاه ملک سعود نیز گفت حریری مناسب ترین فرد برای نمایندگی سنی ها در لبنان نیست و سنی ها بین فرصت طلبی رهبرانشان و غفلت جامعه خود تباه شده اند. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =