گلایه نماینده مجلس از ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات/نمی‌شود با یک جمله زحمات مجلس را رد کرد

ایلنا نوشت: عضو کمیسیون شوراها گفت: اگر قرار باشد مجلس زحمت بکشد و شورای نگهبان، هیات نظارت و مجمع برای یک جمله آن را رد کند، بهتر است از این به بعد طرح‌ها و لوایح اول به هیات نظارت و مجمع برود و در صورت تایید به مجلس بازگردد.

قاسم میرزایی نکو  در توضیح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها اظهار کرد: موضوعی در رابطه با بحث استانی شدن انتخابات در جلسه امروز مطرح شد و اعضاء بیان کردند که هیات رئیسه موضوع را پس از دو سه روز که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته به کمیسیون ارجاع نداده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مطرح شد که اعضای کمیسیون شوراها و نمایندگان مجلس ماه‌ها و حتی سال‌ها برای قانون‌های مختلف از جمله استانی شدن انتخابات زحمت کشیده‌اند و شورای نگهبان هم اکنون در مخالفت با ماده یک این طرح، آن را رد کرده است.

این عضو کمیسیون شوراها یادآور شد: بخشی از ایرادی که شورای نگهبان بر این طرح گرفته است، مربوط به اشکالاتی است که هیات نظارت آن را مطرح کرده است، اگر قرار باشد مجلس زحمت بکشد و شورای نگهبان، هیات نظارت و مجمع برای یک جمله آن را رد کند، بهتر است از این به بعد طرح‌ها و لوایح اول به هیات نظارت و مجمع برود و در صورت تایید به مجلس بازگردد.

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =