استان چهارمحال‌وبختیاری بهشت بوم‌گردی کشور

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان چهارمحال وبختیاری از ایجاد ۲۸اقامتگاه بوم گردی دراین استان خبرداد

مهرداد جوادی در نشست خبری با اصحاب رسانه  استان افزود : دراین استان ۲۸اقامتگاه بوم گردی و ۳ سفره خانه سنتی وجود دارد که درایام های مختلف مشغول ارائه خدمات به گردشگران  می باشند .

به گفته وی : یکی از کارهایی گه دراین مدت انجام شده است  گرفتن سند برای  بناهای تاریخی می باشد که تاکنون برای ۱۰ بنا سند صادر و۲۴ بنا دیگر کارهای دریافت سند درحال انجام می باشد 

وی خاطرنشان کرد : در برنامه اتی نیز کاردریافت سندبرای  ۱۰ بنا تاریخی انجام می شود .

وی  افزود :عمده مشکل سرمایه گذاری در بخش گردشگری وجود استعلام فراوان از دستگاه های دیگر می باشد که امیدواریم این  نقیصه برطرف شود  وشاهد سرمایه گذاری روز افزون در بخشهای مختلف گردشگری در استان باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان گفت : با تسهیلات پرداخت شده ۲۱۴۳  نفر مشغول به کار شده اند 

به گفته وی : صنایع دستی یکی از محورهای  اشتغال وتوسعه می باشد و صنایع دستی  اقتصاد مقاومتی می باشد ودرجهت اشتغال وایجاد درامد وارز اوری ومهاجرت نقش مهمی را ایفا می کند 

وی خاطرنشان کرد : با همت تلاش اداره کل میراث فرهنگی و عزیزان فعال در صنعت نمد شهرکرد  به عنوان شهر ملی نمد شناخته شد که این پیامد های خوبی برای استان داشته است .

وی افزود : اشتغالزایی وارزاوری وبرند سازی از پیامدهای  انتخاب شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان گفت :  ۲۱ طرح گردشگری ، ۱۵منطقه نمونه گردشگری و۱۱ خانه مسافر ، ۲۸ اقامتگاه بوم گردی و۳ سفره خانه سنتی دراین استان می باشد که اماده پذیرایی از  گردشگران می باشد .

وی به ساخت هتل پنج ستاره دراستان چهارمحال وبختیاری اشاره کرد وگفت : این هتل در جهت جذب گردشگر خارجی در استان احداث خواهد شد . 

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت  گفت :تاکنون ۴هزار اثرتاریخی دراستان چهارمحال وبختیاری کشف شده است که تاکنون ۶۰۰ اثر ان ثبت شده است.

علی اصغر نوروزی افزود : با توجه به قدمت بالای این استان اثارموجود دراین استان بیش ازاین تعداد می باشد که به مرورکشف  ضبط خواهند شد.

به گفته وی : بیش از ۵۰ هزار سال پیش بشر در استان چهارمحال و بختیاری زندگی می ‌کرده و نخستین و قدیمی ترین روستاها در این استان بوده است.

وی ادامه داد" با توجه به شواهد  بدست آمده این استان درحدود ۱۰ هزار سال سابقه دامپروری دارد وبه همین خاطر به عنوان قطب دامپروری کشور مشهور بوده است .

نوروزی درپایان با اشاره به وجود ۵ هزار محوطه باستان وتاریخی دراستان گفت: حفاظت ونگهداری ازاین محوطه ها به تنهایی ازعهده سازمان میراث فرهنگی وگردشگری خارج است وسایر نهادها نیز باید به کمک این سازمان بیایند  .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =