اظهارات مهم واعظی درباره هیات میانجی بین ایران و آمریکا و حقوق کارمندان

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره مصوبات جلسه امروز هیئت دولت گفت: مهمترین بحثی که امروز داشتیم بررسی بهبود محیط کسب و کار بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره مصوبات و مباحث مطرح شده در جلسه امروز دولت گفت: مهمترین بحث که امروز داشتیم، بررسی بهبود محیط کسب و کار بود تا هر دستگاهی وظایفی را که دارد برای سرعت بخشیدن به تاسیس شرکت ها یا اخذ مجوز و بهتر شدن شرایط برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند آماده کند تا شرایط به شکلی نباشد که افراد از این وزارت خانه به آن وزارت خانه بروند، بلکه به گونه‌ای پیش رویم که همه این امور به نوعی از طریق فضای مجازی و سیستم انجام شود.

وی گفت: آقای رئیس جمهور دستور داد که هدف نهایی باید این باشد که هر کس که می‌خواهد شرکتی تاسیس کند، سرمایه گذاری کند یا مجوزی بگیرد، اگر عدم سوء پیشینه یا مدرک تحصیلی دارد یا برخی از مشخصات شخصی خود را ثبت کرده است دیگر کسی حق ندارد از او کاغذ بخواهد یا مدارکی در این زمینه طلب کند.

واعظی افزود: بر این اساس ما مصوبه این موضوع را قطعی کردیم و برخی مسائلی که داشت را به کمیسیون اقتصاد فرستادیم و تا الان بیش از یک هزار مجوز حذف شده است که اعضای هیات دولت این را کافی ندانستند و معتقد بودند همچنان مجوزها باید کمتر شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم آنچه که امروز در خصوص آن صحبت شد اگر عملیاتی شود هم به سرمایه گذاری داخلی و خارجی سرعت می بخشیم و هم مردم را به سمتی حرکت می دهیم که با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند.

اهم صحبت‌های واعظی به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است: 

*{درباره انتخاب سخنگو دولت}؛ یک نفر انتخاب شده و بعد از ملاقات او با رئیس‌جمهور، درباره معرفی‌اش تصمیم‌گیری می‌شود. آخر هفته سخنگوی منتخب با رئیس‌جمهور جلسه دارد و احتمالا مورد نظر ریاست جمهور قرار می‌گیرد. او فعلا در حال ارائه برنامه است.

*اگر آنچه امروز صحبت شد عملیاتی شود می‌توانیم برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارند و هم به انجام کارهای مردم سرعت ببخشیم.

* ما در خصوص سلامت الکترونیک صحبت کردیم و با توجه به گستردگی که کار سلامت الکترونیک دارد و اینکه همه مردم ایران هم در شهرها و هم در نقاط دور دست با آن مواجه هستند، آقای روحانی دستور دادند که در ماه خرداد افتتاح انجام شود تا مردم بتوانند از کاری که وزارت خانه های بهداشت رفاه و ارتباطات انجام دادند و پیشرفت خوبی داشته‌است استفاده کنند.

*{در پاسخ به این پرسش که دولت برای افزایش شفافیت در اقتصاد کشور چه برنامه هایی دارد}؛ اراده ای که دولت دارد این است که با فساد حتما مبارزه شود و تحت هیچ شرایطی نباید درباره کسی که فساد کرده در هر جایی که باشد و به هر جا که وصل باشد  ملاحظه ای شود. این اراده ای است که دولت در شش سال گذشته داشته است و نیز اینکه هر چه شفافیت بیشتر شود رانت، تبعیض و فساد کمتر می شود. پس اینکه ما اینقدر اصرار داریم فعالیت ها از حالت رودرو خارج شود برای این است که می توان از طریق فضای مجازی هم این امور را انجام داد و در آن حالت دیگر کسی نمی داند چه کسی کار دارد و دو طرف معامله چه کسانی هستند.

 *فصای مجازی و دولت الکترونیک می تواند باعث کاهش رانت و فساد شود،آنچه که مربوط به زیر ساخت های این امر است را خوشبختانه وزارت ارتباطات فراهم کرده است و الان پهنای باند کافی در دسترس است. اما دستگاه‌های مختلف یکسان نیستند و برخی از آنها اعتقاد جدی تری به این موضوع دارند و درباره آن کار کردند تا به بدنه ای که می‌خواهد همه امور به دست خودش باشد و امور به صورت رو درو انجام شود غلبه پیدا کند. هر چند که در این زمینه همه دستگاه ها به توفیق نرسیدند ولی نظر دولت این است که سرعت در این زمینه بیشتر شود. امسال شاهد خواهیم بود که دولت الکترونیک با سرعت بیشتری کارش را دنبال خواهد کرد.

*{در مورد سرنوشت لوایح پالرمو و CFT }؛ باید بگویم که این لوایح در مجمع به کمیسیون‌ مربوطه ارجاع داده شدند و مجددا بررسی ها انجام می شود تا هر گاه لازم شد به صحن بیایند.

* این روزها مخصوصا از ۱۸ اردیبهشت به این سوی شاهد بودیم که از کشورهای مختلف عده ای به دنبال این هستند که هم برجام حفظ شود و هم درگیری در منطقه نشود. با توجه به اهمیت برجام می خواهند امور به گونه ای پیش رود که رضایت ایران جلب شود. اما این تلاش ها به این معنا نیست که مذاکره ای بین ایران و آمریکا انجام شود. فکر می‌کنم تا زمانی که مسئولان دولت امریکا اینگونه عمل می‌کنند و به مردم ما فشار می‌آورندو  و عهد شکنی می‌کنند، مذاکره معنا ندارد.

*{ درباره اظهارات مقامات عراق مبنی بر اعزام دو هیئت به ایران و آمریکا}؛ این هیئت هنوز به تهران نیامده‌اند. روابط ایران و عراق روابط نزدیکی است؛ نمی‌گوییم هیئت نفرستند اما حرف‌های آنها را خواهیم شنید و پاسخ می‌دهیم.

* {در خصوص رایزنی‌های وزیر امور خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان}؛ وزیر امور خارجه عمان با آقای ظریف مذاکره کرده است. آقای ظریف گزارش این مذاکرات را امروز در هیئت دولت مطرح کرد.مباحث گفتگوی وزیر امور خارجه عمان با ایران در خصوص میانجی گری نبوده است.

*{ درباره انتقادات مجلس مبنی بر عدم اجرای قانون افزایش حقوق }؛ من نظر نمایندگان مجلس را خدمت آقای انصاری و نوبخت منعکس کردم و توصیه کردم با نماینده ذیربط صحبت کند.دولت رقم مصوب را به حقوق کارمندان اضافه کرده است.

* مجلس مصوب کرد به حقوق هر کارمند ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و بقیه منابع نیز به صورت ۱۰ درصدی بین همه کارمندان تقسیم شود. هرچه نظر قانونگذار باشد اجرا می‌کنیم.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =