هشدار فلاحت‌پیشه درباره پشت‌پرده تحرکات ضدایرانی کشورهای عربی منطقه/ آمریکا بر سر فروش نفت با ایران مذاکره می‌کند؟

ایلنا نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال وارد شدن ایران به یک جنگ نیابتی با آمریکا گفت :هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه درباره هشدار شرکت بیمه نروژی مبنی بر اینکه ایران در تخریب کشتی‌های اماراتی دارد و کشتی‌ها باید حواسشان به این موضوع باشد،‌ گفت: برخی از بازیگران منطقه سعی‌شان بر این است که امنیت شیشه‌ای خلیج فارس را برهم بزنند و منافع خودشان را تقویت کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به عنوان ایران منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات هستیم و اعتقادمان بر این است که چنین کارهایی مشکوک است.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

* کسانی هدف‌شان کشاندن آمریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی را به راه بینندازند و در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیروهای نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند.این تحرکات و رفتارها مشکوک است که معتقدم باید مدیریت شود.

* برخی‌ها عنوان می‌کنند ایران خود را درگیر جنگ با ایالات متحده نخواهد کرد اما در صورت تحرکات بیشتر از سوی این کشور وارد یک جنگ نیابتی می‌شود، به هیچ وجه وارد هیچگونه جنگی نخواهیم شد.

* هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند که از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است.

میرزاده: آمریکا به دنبال محدود کردن حوزه قدرت نظامی و موشکی ایران است

همچنین ایسنا نوشت؛

میرحمایت میرزاده عضو فراکسیون امید، با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مفهوم مذاکره با آمریکایی‌ها در شرایط فعلی با بیان اینکه دولت آمریکا نه صداقت دارد و نه قابل اعتماد است، آن ها این بی صداقتی را در گذشته به اثبات رساندند، اظهار داشت: هنگامی که یک کشور خود را در موضع قدرت یا حداقل شرایط مساوی ببیند می‌تواند شرایط را برای نشستن بر سر میز مذاکره مساعد ببیند. آمریکا اکنون در حوزه اقتصادی و فروش نفت با ایجاد تحریم های ناجوانمردانه برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است، قلدری می‌کند و از فرستادن ناو در خلیج فارس سخن گفته، با همه این‌ها و با وجود این شرایط و تهدیدها ما نباید به مذاکره تن دهیم.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

* نظر می‌رسد آمریکا در این شرایط قصد دارد در حوزه قدرت نظامی و موشکی برای ما محدودیت ایجاد کند یعنی مذاکره بر سر مشکلات ما و فروش نفت نیست.

* طرفین باید یکدیگر را محترم بدانند تا شرایط برد برد ایجاد شود، اما اکنون دولت آمریکا قابل اعتماد نیست پس مذاکره در این شرایط وقت تلف کردن است و باعث می‌شود از اهداف اصلی‌مان باز بمانیم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =