دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ایجاد سپر دفاع موشکی خلیج فارس توسط آمریکا را در راستای حفظ و بقای امنیت رژیم صهیونیستی دانست .

  به گزارش خبرآنلاین، این واکنش سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی به  ایجاد سپر دفاعی موشکی خلیج فارس از سوی آمریکا بود.
اقدامی که به گفته سردار سرلشکر صفوی آمریکایی‌ها در استراتژی جدیدشان به دنبال ایجاد یک حلقه دفاع موشکی از ترکیه تا عراق و خلیج فارس هستند.
 بخش مهم یگر اظهارات مشاور رهبر انقلاب بیان استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی بود. او گفت: ایران قصد تهاجم به هیچکدام از این کشورها را ندارد و استراتژی ما دفاعی است. 
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا این سپر دفاع موشکی را بخشی از طرح جامع سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکا در منطقه دانست و گفت: امیدوارم کشورهای جنوب خلیج فارس نگاه عمیق‌تری به این مسائل داشته باشند و بدانند که آمریکا به آنها وفادار نیست و از سرنوشت شاه ایران، بن‌علی در تونس و مبارک درس بگیرند.
 دیگر اظهارات سردار سرلشکر صفوی به نقل از فارس به شرح زیر است:
 *تمامی رئیس‌جمهورهای آمریکا امنیت اسرائیل را در دستور کار خود دارند . اصلی‌ترین هدف آمریکا از ایجاد این سپر دفاع موشکی امنیت رژیم صهیونیستی است. 
*زطرف دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق فروش نفت میلیاردها دلار درآمد داشتند که آمریکا می‌خواهد با فروش این تسلیحات نظامی به آنها پولشان را بگیرد. 
* آمریکایی‌ها در سال گذشته بیش از 100میلیارد دلار به این کشورها اسلحه فروختند که تنها عربستان در سال قبل 30میلیارد دلار از آنها خرید کرد. 
* جنوب خلیج‌ فارس به انبار اسلحه آمریکا ، اروپا و حتی روسیه تبدیل شده است. از طرف دیگر آمریکایی‌ها پایگاه‌های متعددی در منطقه دارند که می‌خواهند با هزینه کشورهای عربی و ایجاد سپر موشکی از این پایگاه‌ها در مقابله با ایران حفاظت کنند.
/27212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوذز IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    دشمنان ايران بايد بدانند زمان رژيم گذشته تمام شده با وجود اختلاف صلايق اين مردم هرگز اجازه جسارت به كشور و ملت را نخواهد داد بايد از جنگ هشت ساله اين را فهميده باشند كه اگر چنين نباشد مشگل خودشان است
    • بدون نام DE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      15 6
      دوست عزیز به این نظر شما نه میتوان مثبت داد و نه میتوان منفی داد چون تائید و یا رد این نظر نوعی ستم در حق مردم و میهن و خیانت در حق کسانی است که در تمام طول تاریخ چند هزارسالمان بدون چشمداشت و فقط برای سربلندی و رفاه و آسایش این مردم و حفط غرور ملی ایرانیان تلاش کرده و حتی جان خود را فدا کرده اند.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      254 5
      کاش رای ممتنع هم داشتیم. رای ما به این نظر نه و نه -. رای ما ممتنعه. ما نه با ایناییم نه با اونا. ما به دنبال ایرانی آباد و آزاد و سربلندیم و در پی حفظ منافع ملی که در گرو تعامل با جهان و کشورهای منطقه است. ما صلح و دوستی را برای بشریت معاصر آرزومندیم.
  • رضا IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    13 1
    خواهش میکنم خبرانلاین توضیحی درمورد ساختار سپر دفاع موشکی بده که یعنی چی ؟ یعنی اگر کشوری سپر دفاع موشکی داشته باشه نمیشه به اون حمله کرد ؟ خواهش میکنم هر کی بلده توضیح بده
  • س ع ی د IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    شاید هم بخاطر ترس از ایران این سپر موشکی را گذاشته اند!!!
  • مقیمی بخش1 IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    8 220
    با توجه به نزدیکی کشورهای همسایه ایجاد سپر موشکی چندان کارائی لازم را برای این کشورها نداره .والا آمریکا این سیستم را در خاک کشورهای شرق اروپا استقرار نمیداد. هدف خالی کردن جیب اعرابه که به یمن افزایش قیمت نفت قلمبه شده و در مرحله بعد وابستگی بیشتر این کشورها به متخصصان آمریکائی و در نهایت امنیت اسرائیله. اسرائیل علیرغم نیروی نظامی پیشرفته ای که داره دارای ضعفهای زیادی هم هست .از آنجمله 1 - واقع شدن در میان کشورهای مسلمانی که عموماً مردمشان رابطه خوبی با این رژیم ندارند 2 - وسعت کم این کشور 3 - ساکنانی که تحمل یک جنگ دیگر را ندارند و با کوچکترین حمله ای این کشور را ترک میکنند 4- اقتصاد شکننده این کشور که همین الان هم با کمکهای آمریکا سرپا مانده 5 -گروهای اسلامی آزادیخواه همجوار این کشور
  • مقیمی بخش2 IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    8 332
    شامل حماس ، حزب ا... ، جبهه آزایدبخش فلسطین و اخوان المسلمین و ... 6- ساختار جمعیتی اسرائیل که دارای اعراب بسیاری است که در این کشور زندگی میکنند 7- سابقه بد این کشور در نزد مردم آمریکا که اعتقاد دارند در حالیکه کشور خودشان درگیر مشکلات اقتصادی است به این رژیم کمکهای بسیار از محل مالیاتهای آنان می شود 8-منابع آبی محدود که قابل ... فراموش نکنیم هر جنگی مابین ایران با دول متجاوز باعث ایجاد خیزشهای مردمی در اکثر کشورهای مسلمان دنیا خواهد شد. اسرائیل به تنهائی جرات هیچ حمله ای را نداره
  • بدون نام IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    2 1
    خب آمریکایی ها با ایجاد تحریم باعث شد که سایر کشور ها از ایران نفت نخرند و این تحریم باعث شد نفت گران شود. حالا این گرانی نفت بر دوش سایر کشورها افتاده است. آمریکا دارد هزینه مقابله با ایران را به طور پنهانی به سایر کشور ها تحمیل میکند. البته اگر ایران تنگه هرمز را ببندد نفت قطعا به بالای 200 دلار خواد رسید و کشورهای حوزه خلیج فارس این هزینه اضافی حمل زمینی را روی قیمت نفت خواهند کشید و در نهایت مصرف کننده غربی این هزینه را خواهد پرداخت.اگر این روند تحریم ها ادامه یابد ایران باید از این حق قانونی خود استفاده کند و برای دانشجوی داخلی هزینه کند تا کالا های وارداتی خصوصا تولیدات پتروشیمی و دارویی در داخل ساخته شود.