تسهیلات بلاعوض چهارمحال و بختیاری ۱۱۳۶ میلیارد ریال تعیین شد

ایرنا نوشت : مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سهم بخش کشاورزی و مسکن این استان از تسهیلات بلاعوض هیات وزیران در سیل اخیر یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال تعیین شد.

ستار فرهادی روز چهارشنبه در هفتمین شورای هماهنگی مدیریت بحران و دومین کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هیات وزیران در مصوبه ای سهم تسهیلات بلاعوض برای خسارت دیدگان ناشی از سیل این استان در بخش کشاورزی را ۵۲۰ میلیارد ریال و در حوزه مسکن را ۶۱۶ میلیارد ریال تعیین کرده است.
وی افزود: از مجموع تسهیلات بلاعوض ۶۱۶ میلیارد ریالی حوزه مسکن چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر ۲۶۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های روستایی و بقیه برای بازسازی، تعمیر و یا تهیه لوازم خانگی اختصاص دارد.
فرهادی تصریح کرد: مراتع و جنگل های چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال با احتمال آتش یوزی مواجه هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بخش های خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در حوزه کشاورزی وارد مرحله بازسازی شده است.
ذبیح الله غریب تاکید کرد: با توجه به مشکلات اخیر در تامین برخی اقلام خوراکی و غذایی کشور، وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده تا سطح زیرکشت برخی محصولات کشاورزی تا ۲۰ برابر و کشت چغندر قند تا ۲ برابر افزایش یابد.
وی یادآور شد: بارندگی های اخیر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری شامل حوزه های زراعت، آب و خاک و زیرساخت ها وارد کرد.
غریب تصریح کرد: برآورد و اعلام میزان خسارت های ناشی از سیل در استان های کشور با تایید کمیته استانی تا ۳۰ درصد قابل افزایش است.
وی اظهار داشت: از اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی کشور برای حوزه کشاورزی ۵۲۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد، ضمن آنکه از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مرتبط با قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده کشور ۴۸۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافت.
وی افزود: تاکنون مشکلات ۱۶۶ مزرعه کشاورزی آسیب دیده از جاری شدن سیل امسال در چهارمحال و بختیاری رفع شد.
غریب تصریح کرد: برای رفع مشکلات زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲ هزار و ۲۱۵ ساعت بیل مکانیکی در استان به ویژه شهرستان های اردل، لردگان، کوهرنگ و کیار فعالیت کرده است.
وی یادآور شد: برای آب رسانی به نقاط مختلف زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۵ هزار و ۹۵۰ متر لوله مربوط به پروژه های دیگر استفاده شده که به زودی جایگزین می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۷۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی زیرکشت استان و ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ بیمه کشاورزی است.
وی اظهار داشت: بیمه تاکنون برای ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد کرده اما هنوز خسارتی پرداخت نکرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در بارندگی های امسال یکهزار و ۳۳۷ میلیارد ریال خسارت به ۳ هزار و ۶۱ واحد مسکونی در ۳۷ شهری و ۵۰۱ روستا وارد شد.
سهراب رئیسی تصریح کرد: از این میزان ۷۱۰ واحد مسکونی روستایی و ۳۲۲ واحد مسکونی شهری نیاز به احداث دارد.
وی افزود: همچنین از این تعداد ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و یکهزار و ۳۲۹ واحد مسکن روستایی نیازمند تعمیر است.
رئیسی تاکید کرد: انجام مطالعات جامع ۵۸ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری به ۴۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
گفتنی است ، سیل امسال ۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =