انتقاد تند شرمن از تاکتیک آمریکا در منطقه/ اعزام نیرو ، واقعا؟ کجا؟

ایرنا نوشت: «وندی شرمن » معاون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به طرح وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) برای اعزام نیروهای بیشتری به منطقه خاورمیانه گفت: این تاکتیک آمریکا بی پایه و اساس است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد پنتاگون در بحبوحه تنش ها در روابط آمریکا و ایران طرحی را به کاخ سفید درباره اعزام 10 هزار نیرو به منطقه خاورمیانه ارائه می دهد. این خبر در سایر رسانه های آمریکایی نیز بازتاب یافته و برخی از رسانه ها به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده گزارش داده اند که این تصمیم پنتاگون به درخواست فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اتخاذ شده است اما معلوم نیست که پنتاگون با آن موافقت کند یا نه. 
یکی از مقام های مذکور گفته اند که نیروهای درخواستی برای اهداف دفاعی خواهند بود. 
این رسانه ها با اشاره به ادعای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به اصطلاح «واقعی بودن» تهدید ایران علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه تلاش کردند اعزام نیروهای جدید را به تشدید تنش ها در در روابط بین تهران و واشنگتن ربط دهند. 
«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این زمینه گفت در حالی که تهدیدها از سوی ایران همچنان جدی است اقدامات بازدارندگی پنتاگون اوضاع را برای حملات احتمالی تحت کنترل در آورده است.
شرمن با زیر سوال بردن اقدام احتمالی پنتاگون در اعزام نیروهای بیشتری به منطقه خاورمیانه در صفحه کاربری اش در توئیتر نوشت: واقعا ؟ کجا ؟ برای انجام چه کاری؟ همین دیروز سرپرست وزیر دفاع گفت به افزایش نیرو نیاز نیست. به نظر می رسد تاکتیک اخیر در اعزام نیرو بی پایه و اساس است.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا، پیشتر اقدام ترامپ در خروج از توافق هسته ای ایران را اشتباه خوانده و گفته بود تا زمانی که ایران به برجام پایبند است خروج از توافق اقدام درستی نیست.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =