تا بعدازظهر روز جمعه هشتم بهمن، 11616 نفر به این سوال جواب داده‌اند که از این تعداد 90.2 درصد با انتخاب گزینه‌ "خیر" مخالفت خود را با افزایش جمعیت ابراز کرده‌اند.

مطرح کردن بحث افزایش جمعیت و در نظر گرفتن سیاست های تشویقی از سوی دولت، موافقت ها و مخالفت های زیادی را در پی داشته است. عده‌ای با توجه به بیکاری جوانان، مساله مسکن و مشکلات اقتصادی مردم، چنین راهکارهایی را به ضرر کشور دانسته و عده‌ای در حمایت از این طرح برآمده اند.

موافقان معتقدند که ما الان در شرایطی هستیم که هم نرخ مرگ و میر کم است و هم نرخ زاد و ولد، بنابراین جمعیت دارد به سمت سالخوردگی میرود و اگر با همین وضع پیش برویم به انقراض نسل میرسیم و از سوی دیگر موافقان بر این عقیده‌اند که اگر جمعیت زیادی داشته باشیم ولی با سطح نازل بهداشت و امید به زندگی، طبیعتا نمیتوان به این که جمعیت زیاد است دل خوش کرد.

سایت خبرآنلاین طی یک نظرسنجی، دیدگاه خوانندگان سایت را در مورد این مساله خواستار شده است. طی این نظرسنجی که از روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه روی سایت خبرآنلاین قرار گرفته است، خوانندگان به این سوال که "آیا با سیاست تشویق ازدیاد جمعیت کشور موافقید؟" پاسخ داده‌اند.

تا بعدازظهر روز جمعه هشتم بهمن، 11616 نفر به این سوال جواب داده‌اند که از این تعداد 90.2 درصد با انتخاب گزینه‌ "خیر" مخالفت خود را با افزایش جمعیت ابراز کرده‌اند و تنها 9.8 درصد گزینه "بله" را انتخاب کرده‌اند و با این سیاستها موافق بوده‌اند.

 این نظرسنجی هنوز روی سایت است و هرچند اختلاف چشمگیری بین این دو عدد مشاهده می‌شود، اما باز هم امکان تغییر در این اعداد وجود دارد./

 1444

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • behnam IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 2
    هم روش آمارگیریتون غلطه هم جامعه آماریتون ابتره . هم تحلیلتون .
  • ضيايي IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
    5 0
    يكي مرد جنگي به از صد هزار سياهي لشكر نيايد به كار اين را فردوسي 1000 سال پيش مي دانست