زندانیان اوکراینی شورش کردند/ ۷ کارمند زخمی شدند

باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: طی شورشی که در آن حدود ۵۰۰ زندانی شرکت داشتند، هفت نفر از کارکنان زندانی در جنوب اوکراین زخمی شدند.

مقامات اوکراین روز دوشنبه اعلام کردند طی شورشی که در آن حدود ۵۰۰ زندانی شرکت داشتند، هفت نفر از کارکنان زندانی در اودسا واقع در جنوب اوکراین زخمی شدند.سازمان زندان‌های اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد شورشیان به هفت کارمند حمله و آن‌ها را زخمی کردند و یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی و جاهای زیادی را نیز آتش زدند.

روسلان فوروستیاک، سخنگوی پلیس منطقه‌ای در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد نزدیک به ۵۰۰ زندانی در بازداشتگاه‌های زندان سنگر گرفته بودند.بر اساس این گزارش، در خارج از زندان صدها نظامی گارد ملی اوکراین و ماموران پلیس ضد شورش روز دوشنبه مستقر شده بودند.دست کم شش نفر که برای اعلام حمایت خود از زندانیان به مقابل زندان آمده بودند، بازداشت شدند.

لیودمیلا دنیسووا، نماینده حقوق بشر اوکراین نیز در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد شورشیان مدت کوتاهی سه پزشک و سه نگهبان را گروگان گرفتند.یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد یکی از دلایل شورش کیفیت بد غذای زندانیان بوده است.

این مجتمع زندان در سال‌های دهه ۱۹۶۰ زمانی که اوکراین بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود در جنوب شهر اودسا، شهری پر جمعیت در ساحل دریای سیاه احداث شده است و ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ زندانی را دارد.

۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =