اظهارات نخست‌وزیر ژاپن در پایان سفر ۳ روزه ترامپ به توکیو

ایرنا نوشت: "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن در آخرین روز سفر چهار روزه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به توکیو تاکید کرد: اتحاد نظامی ژاپن و آمریکا، با همکاری مقامات توکیو - واشنگتن تقویت شده است و دو کشور در بهترین شرایط همکاری و آمادگی قرار دارند.

خبرگزاری کیودو نوشت: آبه روز سه شنبه در جریان بازدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از ناو هلیکوپتر بر ژاپن به نام کاگا در پایگاه یوکوسوکا در جنوب پایتخت با اشاره به برنامه بازسازی این ناو اظهار داشت ژاپن نقش خود را "با تعهد بی قید و شرط در جهت تقویت بیشتر اتحاد ژاپن-ایالات متحده" ابراز داشته است.

ژاپن قصد دارد از ناو هلیکوپتر بر کاگا به عنوان حامل جت های جنگنده F-۳۵B که قرار است از ایالات متحده با هدف تقویت توان دفاعی خود در برابر چین خریداری کند استفاده کند و آن را در منطقه هند و اقیانوس آرام، مستقر کند.

ترامپ روز گذشته بعد از دیدار با نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که توکیو قصد دارد ۱۰۵ عدد هواپیمای جنگنده F-۳۵B از آمریکا خریداری کند.


نخست وزیر ژاپن همچنین در جمع ۵۰۰ سرباز آمریکایی و ژاپنی گفت: این اولین بار است که رهبران دو کشور متحد با یکدیگر از یک گروه ترکیبی از نیروهای مسلح دو کشور بازدید می کنند.

خبرگزاری کیودو به نقل از وزارت دفاع ژاپن نوشت این برای نخستین بار است که یک رئیس جمهوری ایالات متحده از ناو متعلق به نیروهای دفاع از خود ژاپن بازدید می کند.
سفر چهار روزه ترامپ به ژاپن امروز سه شنبه پایان می یابد.
 

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =