مقام اطلاعاتی آلمان پشت پرده ویدئوی جنجالی اتریش را فاش کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک مقام اداره اطلاعات آلمان معتقد است سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) پشت پرده انتشار ویدئویی جنجالی است که زلزله سیاسی در اتریش به راه انداخت و موجب فروپاشی ائتلاف حاکم شد.

به گزارش یدیعوت آحارونوت،رودولف آدام، دیپلمات پیشین و معاون سرویس مخفی آلمان، در مقاله‌ای که در مجله سیسرو منتشر شد نوشت: تنها موساد است که توان و انگیزه انجام چنین کاری را دارد؛ چرا که اسرائیل نگران تاثیر قدرت گرفتن راست‌های افراطی بر یهودیان اروپا است.

 

او نوشت به نظر نمی‌رسد یک کشور اروپایی پشت این کار باشد، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز سرگرم کره شمالی، ایران و چین هستند و سیاست دونالد ترامپ در واقع حمایت از دست راستی‌ها در اروپا است. روسیه نیز روابط خوبی با اشتراخه دارد. چین و کشور‌های عربی نیز منفعتی در دخالت در اوضاع سیاسی اتریش ندارند. با حذف این عوامل، تنها حکومتی که از توان انسانی و فناوری انجام چنین کاری برخوردار است و همچنین انگیزه روشنی دارد، اسرائیل است.

شایان ذکر است، در ویدئویی که با دوربین مخفی گرفته شده است، هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر حزب راست افراطی آزادی اتریش، را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی به دیدار یک تاجر زن روس رفته و در این دیدار به او پیشنهاد معاملات و قرارداد‌های تجاری پرمنفعت را در ازای کمک این تبعه روس به پیروزی او و حزبش در انتخابات را می‌دهد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =