برای سریعترین اینترنت جهان به کجا سفر کنیم؟

اگر در هتل نشسته‌اید و احساس می‌کنید که زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا خاطرات مسافرت خود را در Instagram پست کنید، ممکن است مشکل از Wi-Fi هتل نباشد. این مساله می‌تواند به دلیل زیرساخت اینترنت آن کشور باشد. اما، شگفت آور این است که بعضی از مکان‌های به ظاهر دورافتاده برخی از سریع‌ترین اتصالات اینترنت را دارا هستند.

Travelandleisure: براساس رتبه بندی لیگ جهانی پهنای باند از دید تحلیلگر انگلستان، جزیره ماداگاسکار آفریقا دارای سریعترین اینترنت در جهان است. با سرعت ۲۴.۹ مگابیت در ثانیه اینترنت ماداگاسکار بیش از دو برابر سریعتر از میانگین جهانی است. با رتبه ۲۲ در جهان، سرعت اینترنت ماداگاسکار فراتر از فرانسه، انگلستان و کانادا است.

سرعت بالا به علت ایجاد سیستم کابل زیر دریای آفریقای شرقی است. کابل فیبر نوری زیر آب از سودان به آفریقای جنوبی عبور می‌کند. اما حتی با سرعت‌های باور نکردنی، ممکن است در ماداگاسکار نیز مشکلاتی وجود داشته باشد. برآورد شده است که تنها دو درصد از جمعیت جزیره دسترسی به اینترنت دارند.

از لحاظ Hyper-Connectivity، بهترین گزینه سنگاپور است. این کشور دارای سریعترین اتصال به اینترنت در جهان است و ۸۲ درصد از ساکنان به آن دسترسی دارند.

کشورهای اسکاندیناوی سریعترین رقیبان را تشکیل داده‌اند. سوئد، دانمارک و نروژ (به همین ترتیب) دارای اتصالات فیبر خالص هستند و به ساکنان و بازدیدکنندگان برخی از سریعترین اتصالات جهان می‌رسانند.

ایالات متحده برای سرعت اینترنت به رتبه ۲۰ می‌رسد، به این معنی که ۱۹ کشور دیگر در این سیاره (از جمله بلژیک، ژاپن و اسپانیا) وجود دارند که در آن از سرعت زیاد اینترنت شگفت زده شوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه انسان آزاده IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    کره جنوبی و ایران چندم هستند؟