خیز ترکیه برای ادامه عملیات نظامی در شمال عراق

مقام‌های ترکیه تاکید کرده‌اند که عملیات نظامی خود را مناطق شمالی عراق ادامه با شدت ادامه می‌دهند. در این میان سفر رئیس جمهوری عراق به استانبول و مذاکره با رجب طیب اردوغان این گمانه‌زنی را ایجاد کرده که هماهنگی‌ها میان دو طرف ادامه عملیات نظامی را به دنبال دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی،معاون رییس جمهور ترکیه اعلام کرده که این کشور به مبارزه علیه تروریسم در مرزهایش ادامه‌ می‌دهد و مرزهایش را از تروریست‌ها و حامیان آنها پاکسازی می‌کند.فواد اوکتای در این رابطه گفته است:   آنکارا به پاکسازی مرزهای ترکیه از تروریست‌ها و حامیانش ادامه‌ می‌دهد. ما ثبات کشورمان را با چیز دیگری معامله نخواهیم کرد.

ترکیه به صورت متناوب دست به عملیات نظامی در شمال عراق برای مقابله با نیروهای پ‌ک‌ک در مناطق کوهستانی می‌زند. پیش از این مقام‌های نظامی ترکیه اعلام کرده‌ بودند که عملیات خود را با حملات خمپاره‌ای شروع کرده و سپس کماندوهای این کشور وارد خاک عراق شده‌اند. 

شب گذشته برهم صالح، رئیس جمهور عراق به استانبول سفر کرد و پس از مذاکره با رجب طیب اردوغان،رئیس جمهوری ترکیه در ضیافت افطار شرکت داشت. دفتر «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق  در بیانیه‌ای اعلام کرده ، روسای جمهور عراق و ترکیه تحولات و حوادثی، که منطقه اخیرا شاهد آن است را مورد بحث و مذاکره قرار دادند و طرفین بر ضرورت همکاری و مذاکرات سازنده میان تمامی طرف‌ها جهت دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های کنونی و خودداری از زبان تهدید و تحریک‌آمیز تأکید کردند.

طبق این بیانیه، اردوغان و صالح همچنین به بررسی روابط میان دو کشور و تقویت آن به منظور گسترش چشم‌انداز همکاری مشترک پرداختند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =