شهرک تخصصی صنفی ایلام امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ایرنا نوشت:مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با اشاره به پیشرفت مناسب اجرای شهرک تخصصی صنفی این استان گفت: در صورت تامین اعتبار لازم احداث این شهرک امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مرتضی دارایی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه مرکز اصناف و بازرگانان ایران و صنایع کوچک در هر استانی با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرک تخصصی مشاغل صنفی ایجاد می‌شود.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام به عنوان متولی ایجاد شهرک تخصصی صنفی - صنعتی استان در راستای ساماندهی و کمک به استقرار اصناف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، با حمایت مدیریت ارشد استان پس از انجام مراحل تملک و اخذ استعلام‌های مربوطه موفق به تصویب این ناحیه در کمیسیون ماده ۲۱ طرح‌های غیر کشاورزی و کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام یادآور شد: با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاعات مربوط به صنوف استان جمع آوری و نسبت به اولویت بندی آنها برای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ایجاد شهرک‌های تخصصی صنفی اقدام و پس از اتمام پروژه در این شهرک مستقر می‌شوند.

دارایی با اشاره به روند اجرای عملیات احداث این شهرک گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است، پروژه‌های طراحی فاز اول و دوم به همراه تفکیک و پیاده سازی قطعات و تهیه نقشه توپوگرافی در این شهرک تکمیل و پایان یافته و هم اکنون عملیات زیرسازی شامل آماده سازی خیابان‌ها، انشعابات آب و برق معابر این ناحیه در حال انجام است.

وی از استقبال و ثبت نام اصناف مختلف استان در این شهرک خبر داد و یادآور شد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیما و منظر شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی خواهد شد.

دارایی با تاکید بر نقش مشوق‌های لازم برای انتقال اصناف به شهرک تخصصی مشاغل صنفی اضافه کرد: هماهنگی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به افراد مایل به فعالیت در شهرک‌های تخصصی صنفی می‌تواند کمک زیادی به این امر کند.

وی با تاکید بر نگاه ویژه مدیریت ارشد استان در خصوص مشوق‌های لازم برای انتقال اصناف به شهرک تخصص مشاغل صنفی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی ذیربط تسهیلات کم بهره به صنوفی که تمایل دارند در این شهرک‌ها مستقر شوند مصوب شده است.

به گزارش ایرنا، شهرک تخصصی صنفی- صنعتی ایلام به مساحت ۱۳ هکتار در کیلومتر پنج جاده ایلام - دره شهر واقع است.

۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده است، در مجموع ۵۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی در استان ایلام صادر شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =