Hongmeng تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا می‌کند/ هوآوی خیال کاربرانش را آسوده کرد

بعد از اعلام تحریم‌های آمریکا و واکنش گوگل به آن که منجر به محدود شدن سیستم عامل اندروید روی گوشی‌های هوآوی شد، این شرکت چینی بلافاصله اعلام کرد که در حال توسعه سیستم عاملی است که شاید نیاز آن‌ها را به اندروید و گوگل به حداقل برساند.

حالا خبرهای جدیدی از سیستم عامل جدید هوآوی به گوش می‌رسد. طبق گزارش‌های اولیه، قرار بود این سیستم عامل که فعلا با نام «Hongmeng» شناخته می‌شود، تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کند. این خبر حالا توسط منبع موثقی تایید شده است. به‌علاوه ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی هم این ویژگی سیستم عامل جدید هوآوی را تایید کرده و اعلام کرده است که این شرکت در حال توسعه سیستم عامل خود است و این سیستم عامل (OS) بین پاییز امسال تا بهار سال بعد در دسترس خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که Hongmeng OS در زمینه‌های مختلف مانند گوشی‌های همراه، کامپیوترها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها و گجت‌های پوشیدنی در دسترس خواهد بود و با اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وب سازگار است. زمزمه‌هایی هم مبنی بر اینکه اولین سیستم عامل اختصاصی هوآوی ممکن است اسم آن به ARK OS تغییر کند، به گوش می‌رسد.

با تایید چنین خبری باید گفت که هواوی رویکردی پیشرفته همراه با نگاهی رو به جلو را در نظر گرفته است و خیال همه کاربران جهانی هوآوی را راحت می‌کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    1 13
    این خبرا نیست دادا چین حالا حالا باید بُدوِ پشت آمریکا
    • هموطن RO ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 0
      دادا نمیخواد برا آمریکا ذوق مرگ بشی.مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 8
    یعنی سورس اندروید را برداشته و فقط اسمش را عوض کرده اگه این طوره سال هاست که سامسونگ هم سیستم عامل مخصوص خودش را داره ولی پوزشو نمیده
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 0
      عجیبه افرادی که هیچ تخصصی تو یه مسئله ندارن اینقدر راحت اظهار نظر میکنن... چرا آخه؟
    • مسی LU ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 0
      بحث پوز دادن نیست. هوآوی تحریم شده و مجبوره این کارو بکنه. امیدوارم روزی همه شرکت ها و افراد حداقل اندازه هوآوی جرات داشته باشن و جلوی ابرقدرتها ایستادگی کنن. دوران قلدری امریکا باید بسر برسه.
  • حسام IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    بنظرم چین میتونه، چون واقعا سرعت پیشرفتش فوق العاده ست. بخصوص هواوی که توی 5 سال از تمام رقبای پر ادعا پیشی گرفته. بنظرم خواستن توانستن.
  • عليرضا US ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    من خودم از طرفدارهای هواوی هستم همین الانم گوشیم میت 10 هست ولی باید با ولقعیت روبرو شد اگه این تحریمها لغو نشه شرکت هواوی نابود میشه حالا میگید سیستم عامل میزنه ولینمیگید این سیستم عامل درسته برنامه های اندروی رو اجرا میکنه ولی برنامه های اختصاصی گوگل قابلیت نصب روی این سیستم عامل رو نداره مثل گوگل مپ کروم یوتوب گوگل پلی سرویس و گوگل پلی استور و خیلی از بنامه های دیگه که اگه داخل گوشی نباشه اصلا فایده نداره تنها راه نجات شرکت هواوی لغو تحریمهاشه لطفا مردم رو با اطلاعات نادرست گمراه نکنید
  • Am IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    یعنی قراره که این سیستم عامل رو بعنوان یه جور آپدیت برای گوشیای کاربرها درنظر بگیرن تا همه به اون دسترسی داشته باشن؟ چون شرکت هوآوی زیاد توجهی به مدل های دو سال قبلش نداره نیست. کافیه یه سال و نیم یا دو سال از اومدن اون مدل گذشته باشه کلا ارتباطش رو قطع کنه
  • حمزه IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 0
    همچین میگن سورس اندروید. اندروید خودش سورسو از لینوکس برداشته.