اولین لژیونر فوتبال لرستان در آمریکا درگذشت

یافته نوشت: علی سلاح‌ورزی" اولین لژیونر فوتبال لرستان در سن ۷۳ سالگی در آمریکا به دیدار حق شتافت.

علی سلاح‌ورزی متولد ۱۳۲۵ در محله پشت بازار خرم‌آباد؛ دارای مهندسی شیمی و فوق‌لیسانس مدیریت از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا بود.
علی سلاح‌ورزی بیش از ۴ دهه پیش راهی امریکا شد.
وی فرزند مرحوم حاج "محمدعلی سلاح‌ورزی" از بزرگان محله‌ی کهن پشت‌بازار بود که بین سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۳۰ عضو انجمن شهر (شورای شهر) خرم‌آباد بود. مادرش مرحومه حاجیه "آرا قاضی" فرزند آقارضا و خواهر حجت‌الاسلام شیخ مهدی قاضی علیه‌الرحمه بود که زنی متدین و از خادمان ابا عبدالله‌الحسین به شمار می‌رفت.
علی بعد از چند بار رفت و آمد بین ایران و امریکا، ساکن امریکا شد و بیش‌تر ایام سال را در این کشور سپری می‌کرد.
علی سلاح‌ورزی چند مرتبه در سال به زادگاهش خرم آباد می‌آمد و دوباره به امریکا بازمی‌گشت. یکی از مواردی که او هر سال با وجود کیلومترها به ایران می‌کشاند، مراسم عزاداری و گل‌مالی سنتی مردم خرم‌آباد در محرم بود.
سلاحورزی با وجود زندگی راحتی که کنار همسر و دخترش در نیویورک امریکا داشت ترجیح می‌داد مراسم عزاداری محرم را در کنار همشهریانش باشد و بعد از پایان آن به امریکا بازگردد.

انتقال پیکر به زادگاهش
شایان ذکر است وی عصر دیروز در حالیه روزه بود، در آمریکا جهت اقامه نماز به مسجد رفت و به دلیل سکته مغزی همان‌جا با زبان روزه درگذشت.
پیکر مهندس سلاحورزی بنا بر وصیت خودش تا چند روز دیگر به ایران منتقل می‌شود تا بهشت هشتم آرامستان خِضر خرم‌آباد (بخش آرامستان خاندان سلاحورزی) به خاک سپرده شود.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =