«مرگ خنده‌دار یک دوچرخه‌سوار استقامت» روی صحنه

کارگردان «مرگ خنده‌دار یک دوچرخه‌سوار استقامت»، تاکید می‌کند این نمایش با طنزی عاری از تابوهای جنسی و الفاظ رکیک، قصه و دردی مشترک را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد رحیمی‌نصر، پس از کارگردانی ۴ نمایش در سال ۹۷، این بار «مرگ خنده‌دار یک دوچرخه‌سوار استقامت» را در پردیس تئاتر سپند روی صحنه می‌برد. 

در این نمایش که توسط سیدجواد موسوی به رشته تحریر درآمده است، علی نیکزاد، میثاق جمشیدی، سپیده جعفری، بابک مولانا و حامد رحیمی‌نصر نقش آفرینی می‌کنند. 

به گفته حامد رحیمی‌نصر، بازیگر و کارگردان این نمایش، سندروم سطحی‌نگری در بدنه تئاتر امروز کشور باعث شده این هنر از جریان اصلی خود فاصله بگیرد. از همین رو در انتخاب متن نمایش و کارگردانی آن سعی کردم تا آسیب‌شناسی دقیقی از جامعه کنونی داشته باشم. 

این کارگردان تئاتر با تاکید بر اصل احترام به مخاطب خاطرنشان کرد: «مخاطب در نمایش «مرگ خنده‌دار یک دوچرخه‌سوار استقامت» با جهان و شخصیت‌هایی متفاوت مواجه می‌شود که قصه و دردی مشترک را روایت می‌کنند.» 

او ادامه داد: «لحن تلخ و گزنده متن با طنزی عاری از تابوهای جنسی و الفاظ رکیک، غزلی می‌سراید با ردیف اخلاق و انسانیت که بی‌تردید حلقه گمشده دنیای امروز است.»

علی بداوی موسیقی این نمایش گروتسک را آهنگسازی کرده و هانیه تجریشی نیز طراحی لباس آن را به عهده داشته است.

«مرگ خنده دار یک دوچرخه سوار استقامت» از ۱۹ خرداد ۹۸ هر روز ساعت ۲۰:۴۵ در پردیس تئاتر سپند روی صحنه خواهد رفت.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =