سرازیری قیمت‌ها در بازار خودرو/ ۱۰۰.۰۰۰ خودرو به‌زودی روانه بازار می‌شود

فارس نوشت: آخرین خبرها از بازار خودرو، از تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار حکایت دارد. در این حال دستیار ویژه وزارت صمت با اعلام تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات خودروسازان پیش بینی کرد به زودی 100 هزار خودروی جدید روانه بازار و کاهش قیمت ها تسریع شود.

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار که در پی برخورد دستگاه قضا با برخی سایت‌های فروش خودرو و جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی آغاز شده است، پس از مطرح شدن بحث بازگشت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت نیز همچنان ادامه دارد. به طوری که سایپا 131 از حدود 58 میلیون در اوج قیمت هم اینک تا 47 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

همچنین سایپا 111 از 62 به 53 میلیون تومان، ساینا از 71 تا 61.5 میلیون، تیبا صندوق دار از 60 به 53، تیبا 2 از 68 به 61.5، ساندرو استپ وی از 240 به 210، تندر 90 از 160 به 130، تندر 90 پلاس اتومات از 220 به 187 رسیده است.

با این حال، دیروز خبرهای جدیدی در خصوص عرضه خودروهای جدید به بازار مطرح شد. به گزارش تسنیم، نجفی دستیار ویژه وزارت صحت، از تکمیل 100 هزار خودروی دارای کسری قطعات در ایران خودرو و سایپا و عرضه آن ها به زودی به بازار خودرو خبر داد.

 این خبر می تواند نوید بخش کاهش هر چه بیشتر حباب قیمت خودرو در بازار باشد. در این حال، سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل نیز پیش‌بینی کرد در صورت افزایش  عرضه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار حدود 40 تا 50 درصد افت داشته باشد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    8 0
    سلام،کمبود قطعات بهانه برای بالا نگهداشتن قیمت خودرو است . با انبار کردن خودرو وعدم عرضه به بازار قیمت بازاررا در بالاترین سطح کنترل کرده وثبت نام رابا قیمت بالا انجام می دهند.خودروسازها اگر خودروهارا به بازار عرضه کنند قیمت شکسته وسقوط می کند وآنها مجبورند فروش وتحویل خودرو را با قیمتهای پایین انجام دهند.
  • تقی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    6 9
    بزک نمیر بهار میاد کمبوزه وخیار میاد
  • سلام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    7 8
    گوسفند ها هم پرواز می کنند ...........
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    10 1
    همش کلک هست دیدن مردم نمیخرند حالا به بهانه تکمیل خودرو ها با قطعات میخوان بازم خودرو ها رو قالب کنند به مردم ، بابا اینها بی کیفیته حرف مردم اینه ، چند بار باید شارژ گاز کولر بزنم بازم نشتی داره چند بار باید تسمه تایم عوض کنم بازم تسمه میپکه چند بار باید تو جاده بمونم بخاطر پمپ بنزینهای بی کیفیت بخاطر خرابی پشت سر هم جرات ندارم از شهر برم بیرون
  • ایران IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    3 7
    دوباره داره گرون میشه!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    16 1
    خدا رو شکر ماشین ها بعد از افزایش حداقل صد میلیون تومنی حالا با ریزش وحشتناک قیمت پنج میلیون تومنی رو به رو شدن !!!! من و اینهمه خوشبختی محاله !!!!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    5 2
    اینهه خودرو تا بحال کجا بوده.
  • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    5 3
    اگه خیلی راست میگن لوازم یدکی رو ارزون کنن . والا کمر مردم شکست
  • حامد IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 0
    پراید 20 میلیونی!!! که همون قیمت هم از سرش زیاد بود و باید توقف تولید می خورد رو کردن 61 !!!!!!! میلیون اونوقت الان بابت 53 میلیون شدنش دو هفته است میگن ریزش قیمت ها!!!!! یا ساندروی 240 تومنی!!!! یا تندر 220 میلیونی!!! این خودرو ها ارزش سوار شدن هم ندارن. نه ظاهر درست حسابی نه باطن نه امکانات!!!! اشتباه از مردمه که می خرن. به نظرم خیانت به خودشون و هم وطنشون هست! واگرنه می شد درس خوبی به این خودرو سازهای بی لیاقت داخلی داد!
  • سعید IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    تجربه این سالهای نشون داده هر وقت قیمت خودرو رفته بالا هیچوقت کاهش چشم گیری نداشتیم. الان رکود کامله بهترین زمان برای خریده البته اگه با این قیمتای فضایی کسی قدرت خرید داشته باشه!