اما و اگر کاربران خبرآنلاین درباره ایده «ناظر مردمی» شورای نگهبان

آیا حاضر هستید یکی از ناظران مردمی شورای نگهبان در انتخابات باشید؟ خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود خواسته بود تا به این سوال پاسخ بدهند.

به گزارش خبرآنلاین، نحوه عملکرد شورای نگهبان در ادوار مختلف انتخابات با حواشی و گاها انتقاداتی همراه بوده است. انتقاداتی که به نظر می رسد تلاش شورای نگهبان حداقل در دوره اخیر در جهت رفع آنها باشد.

سخنگوی شورای در دیداری که با پگاه آهنگرانی یکی از بازیگران کشورمان داشت در پاسخ به ابهاماتی که درباره انتخابات داشت از او دعوت کرد به عنوان یک ناظر مردمی بر این دوره انتخابات نظارت کند. در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود خواسته بود تا به این سوال پاسخ دهند که آیا حضور ناظر مردمی در انتخابات می تواند باعث اعتمادسازی بیشتر به عملکرد شورای نگهبان شود؟ و آیا حاضر هستند یکی از ناظران مردمی شورای نگهبان در انتخابات باشند؟

استقبال از پیشنهاد متفاوت سخنگوی شورای نگهبان

برخی از کاربران از این تصمیم شورای نگهبان استقبال کرده اند، آنچنان که یکی از کاربران نوشته است؛«به نظرم این گام مثبت شورای نگهبان برای جلب اعتماد و به میدان آوردن همه احاد مردم با گرایشات مختلف است و البته پاسخ محکمی به کسانی که از سخت بودن این شورا در مواضع خود سخن می‌گویند با این نگاه همه مخالفان خلع سلاح شدند به امید انتخابات خیییییییلی پر شور و حداکثری.»

کاربر دیگری هم معتقد است این تصمیم شورای نگهبان حرکت خوبی است اگر عملیاتی شود. یکی دیگر از کاربران محترم هم می گوید: «اگه واقعا اینکارو کنند امیدوار کننده است.»

اما و اگرها بر سر پیشنهاد «ناظر مردمی»

اما در میان پاسخ هایی که کاربران به این سوال داده اند برخی از افراد هم بوده اند که با اما و اگر به این پیشنهاد کدخدایی برخورد کرده اند و حتی آن را راهکاری برای پای صندوق کشاندن مردم می دانند. یکی از کاربران در همین راستا از نظارت استصوابی شورای نگهبان گلایه کرده و نوشته است؛ « قبل از نظارت مردمی بر اجرای انتخابات ابتدا باید در خصوص رد صلاحیت بی حساب و کتاب و خودی و نخودی کردن نامزدها با نظارت استصوابی که موجب دلسردی مردم هست فکری بشه .مشکل باید از ریشه حل بشه وگرنه نظارت بر منتخبین شورای نگهبان هیچ مشکلی رو حل نمیکنه.»  

علی از کاربران محترم خبرآنلاین هم معتقد است: «مشکل خود شورای نگهبانه که به جای مردم تصمیم می‌گیره که کی صلاحیت داره مردم بهش رای بدن،آقای کدخدایی چی رو میخواد ثابت کنه؟»

کاربر دیگری همه نوشته است؛ «من واسه اولین بار میخواهم پای صندق رای نیایم. زیرا انتخاب بین بد و بدتر فرقی نداره، این راهکار شورای نگهبان یک شگرد تبلیغاتی است. آنها هر کس را که خودشان بخواهند به کرسی می نشانند.»

نگاه طنز به یک ایده انتخاباتی

اما دسته سوم هم کاربرانی بودند که از اساس دعوت پگاه آهنگرانی برای حضور در انتخابات به عنوان ناظر مردمی را  جدی نگرفته اند و طنز با این پیشنهاد برخورد کرده اند. 

اردلان از این دسته از کاربران بوده که نوشته است؛«ما رو گرفتین؟ سوال سره کاری میپرسین؟ شورای نگهبان و ناظری غیر از خودشون؟؟؟ ولمون کنید تو رو خدا....»

کاربری هم این عمل را زیر سوال برده و نوشته است؛ «سلبریتی ها بشن ناظر مردمی؟» امید هم از سخنگو پرسیده است؛ «خدا وکیلی جوک نیست؟؟؟»

مشروح نظرات کاربران محترم خبرآنلاین به این سوال را {اینجا} مطالعه کنید.

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =