چین به گزارش تازه آژانس درباره برجام واکنش نشان داد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به پانزدهمین گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به برجام، خواستار رفع تنش‌ها از طریق گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرگزاری APP، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به پانزدهمین گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به برجام، خواستار رفع تنش‌ها از طریق گفت‌وگو شد.

گنگ شوانگ در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره گفت‌وگو میان دو کشور، با اشاره به اینکه تقابل راه برون رفت از مسئله هسته‌ای ایران نیست، افزود مشورت و رایزنی تنها شیوه درست در این خصوص است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن درخواست از همه طرف‌ها به خویشتنداری، تقویت گفتگو و حمایت کامل از توافق هسته‌ای ایران و تداوم پایبندی به این توافق را خواستار شد.

گنگ شوانگ گفت: تضمین اجرای کامل و موثر توافق فقط دلیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد الزام آور نیست، بلکه تنها راه موثر و واقع گرایانه برای حل تنش جاری درخصوص مسئله هسته‌ای ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به پانزدهمین گزارش متوالی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ادامه پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک و همکاری کامل این کشور با آژانس و همچنین نظارت بیطرفانه و واقع گرایانه موسسات و سازمان‌های ناظر بر برنامه هسته‌ای ایران، از این تلاش‌ها تمجید کرد.

گنگ شوانگ افزود پس از تنش‌های به‌وجود آمده به دلیل اقدام آمریکا در تشدید فشارها و وضع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، همه طرف‌ها (امضاکنندگان برجام) ضمن ادامه ارتباطات نزدیک، بر تعهد کامل خود برای حفظ و اجرای توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود پکن با همکاری با طرف‌های توافق برای محافظت از حقوق و مزایای مشروع خود ادامه خواهد داد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =