فرماندار خرم‌آباد: توسعه روستاها بستگی به عملکرد ده‌یاران دارد

فرماندار خرم آباد در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی شهرستان گفت: توسعه روستایی منوط به عملکرد درست دهیاران است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، اسد عبداللهی در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی شهرستان به همت بخشداری مرکزی خرم آباد برگزار شد، گفت: دهیاران هم نمایندگان حاکمیت و هم نمایندگان مردم هستند که باید با ایفای نقش درست مسیر توسعه ی روستایی را هموار کنند.
 فرماندار خرم آباد افزود: کلید حل تمامی مشکلات موجود، ارتقاء سطح فرهنگ و انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و دهیاران باید با نگاه ویژه به اینگونه فعالیت ها، بسیاری از ساختارهای فرهنگی نادرست شکل گرفته در روستاها را تغییر دهند.
 وی تصریح کرد: برای حل مشکلات باید از خرد جمعی بهره گرفت و دهیاران به عنوان نمایندگان حاکمیت و معتمدین مردم در روستاها، باید برای رفع مشکلات از این موضوع مهم به خوبی بهره بگیرند.
خرم آباد یک سوم جمعیت استان را داراست
 عبداللهی سپس با تاکید بر این نکته که حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیش نیاز حل مشکلات سایر حوزه هاست، ابراز داشت: شهرستان خرم آباد یک سوم جمعیت استان را در خود جای داده که بخش مهمی از آن در روستاها ساکن هستند و دهیاران می بایست برای بهبود سطح زندگی روستائیان، هم از امکانات دولتی و هم از ظرفیت های موجود در روستاها بهره گرفته و انگیزه مشارکت اجتماعی را در سطح جامعه ی روستایی بالاتر ببرند.
 فرماندار خرم آباد اذعان داشت: مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز و همچنین آتش سوزی های احتمالی در مراتع و جنگل ها از دیگر وظایف دهیاران است که باید در این خصوص هم به دنبال افزایش آگاهی در بین مردم باشیم و آنان را پای کار بیاوریم .
خسارت بخش عمده ای از پلها و راهها
 عبداللهی در پایان به موضوع سیل فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: شهرستان خرم آباد در این حادثه در بیست سر فصل مهم دچار خسارت شد که بخش عمده ای از آن در حوزه ی پل ها، راهها و امکانات زیر ساختی روستایی بود  که خوشبختانه با بهره گیری از توان دستگاه های اجرایی شهرستانی، استانی توانستیم بسیاری از این مشکلات را مرتفع سازیم .
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =