استان مازندران دارای پردیس سینمایی می‌شود

تسنیم نوشت:مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران با اشاره به همکاری نهادهای مدنی برای تکمیل سینماهای نیمه‌کاره استان، گفت: مازندران دارای پردیس سینمایی می‌شود.

سید علی سیدپور  اظهار داشت: سینما به عنوان یک رسانه عمومی نقش مهمی در انتقال فرهنگ دارد  که باید فیلم‌های خوب و پرمحتوا  تولید شود.

وی افزود: چالش اقتصادی، فرهنگی، هویتی در جامعه وجود دارد که سینما می‌تواند اتفاق  نوینی را رقم بزند که در این میان پایین آوردن میزان آسیب پذیری در جامعه هدف سینما است.

سیدپور گفت: سینما یک پناهگاه  و مرجع فرهنگی بوده که رسالت داریم آنچه تولید م‌شود به درستی از بالا به پایین نمایش دهیم که ایجاد فضا برای مخاطبان می‌تواند تاثیر فراوانی در جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: سینماهای فرهنگ و ایران در مرکز استان در اولویت ساخت بوده که ساخت پردیس سینمایی با همکاری شهرداری می‌تواند گام بهتری برداشته شود که در دو ماه آینده سالن دوم سینما سپهر به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول هنری مازندران گفت: سینما در چرخه فرهنگی قرار گیرد، سبد فرهنگی خانوار پررنگ تر می‌شود و امروزه ذائقه تماشاگران به فیلم داخلی بیشتر از فیلم‌های خارجی است.

وی بیان کرد: امروزه سینما از هنر به سمت صنعت حرکت کرد که باید برای رونق این صنعت، نویسندگان، تهیه کنندگان و سازندگان فیلم بیشتر شوند. محتوای فیلم در کنار بازیگران مورد علاقه نیز باید برای خانواده‌ها و تماشاگران سینما  مورد نظر باشد.

سیدپور تصریح کرد: قشرجوانان و میانسال بیشترین  مخاطب سینما بوده و دراین میان حضور نوجوانان کمترین مخاطب سینما است که باید حضور آنان را پررنگ کنیم.

وی تصریح کرد: ۱۲۱ هزار و ۳۳۵ نفر از ابتدای سال تاکنون در سینماهای  استان حضور یافتند  و ۳۴۰ هزار نفر سال گذشته در چهار سالن ساری، بهشهر و آمل  حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =