نسیم خوش تغییرات در فدراسیون ورزش‌های همگانی

با تشکیل دو سازمان جدید در فدراسیون ورزش های همگانی، تغییرات این فدراسیون آغاز شده و سرپرستان آنها منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛رضا شجیع و پژمان معتمدی با حکم افشین مولایی به سمت سرپرستی سازمان توسعه فعالیت بدنی و سازمان آمادگی‌ جسمانی و روش های تمرینی منصوب شدند. 
رضا شجیع که همزمان مسئولیت دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان را عهده دار است در گفتگو با خبرآنلاین از ساختار جدید فدراسیون برای همگانی شدن ورزش خبر داد و افزود: ساختار جدید فدراسیون به دنبال پر کردن خلاء های موجود در حوزه ورزش همگانی است و قرار است طیف وسیعی از فعالیت های جدید و را ساماندهی کند.
وی‌ با اشاره به فعالیت های ارزشمند فدراسیون در ادوار گذشته تأکید کرد: اقدامات جدید در راستای سیاست های وزارت ورزش و جوانان برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بویژه در عرصه افزایش سهم ورزش در سلامت عمومی طراحی شده و تحقق این هدف با ساختار قبلی و نگاه سنتی فدراسیون امکان پذیر نبود. 
وی توسعه همکاری‌های بین بخشی و هماهنگی‌های ملی در حوزه ورزش همگانی، شبکه سازی و استفاده فعالانه از ظرفیت سمن ها و شرکت های بخش خصوصی، فعال سازی ظرفیت استارتاپ ها و توسعه نوآوری ها در حوزه ورزش همگانی، اعتباربخشی و همچنین پایش ملی هدفمند و دوره ای اقدامات این حوزه را از مهمترین اهداف تشکیل سازمان توسعه فعالیت بدنی ذکر کرد. 
مسئول دبیرخانه کمیسیون فرهنگی تربیت‌بدنی و ورزش کشور ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت انجمن ها و کمیته های فدراسیون که همگی آنها با قدرت به کارشان ادامه خواهند داد، به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش همگانی خواهیم بود. 
شجیع در پاسخ به این سوال که لزوم تشکیل این سازمان ها چه بود گفت: فدراسیون ورزش های همگانی به دلیل ماهیت ذاتی خود دارای انجمن های بی شماری است که این انجمن ها هر کدام دارای ماموریت ها و مخاطبان متفاوت بودند و صرفا از طریق یک دفتر مشترک نظارت می شدند که از منظر مدیریت عملکرد کافی نبود. در ساختار جدید فدراسیون، تفکر این است که به عنوان مثال ماموریت ها و سیاست های انجمنی محور مثل انجمن ورزش کودکان با انجمن آمادگی جسمانی متفاوت است و ضروری است سیاستگذاری انجمن هایی که از نظر ماهیتی با یکدیگر متفاوت هستند ذیل سازمان هایی چابک انجام شود که در نهایت با تایید وزارت ورزش و جوانان مقرر شد سازمان هایی ماموریت محور ایجاد شود که فکر میکنم با این اتفاق، فعالیت انجمن ها پویاتر از قبل دنبال خواهد شد. 
در پایان شجیع از هیأت های استانی، انجمن ها و کمیته های فدراسیون به عنوان قلب ورزش همگانی یاد کرد و افزود: ورزش همگانی ورزشی مقدس است و هر کس که با نیت خیر قدمی برای آن بر می دارد شایسته تقدیر و احترام است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =