روحانی: عید فطر جشن همدلی ملت‌ها و اقتدار مسلمانان است

رئیس جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران، تاکید کرد: عید فطر جشن همدلی ملت ها و تجلی اقتدار مسلمانان و تداوم وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است:

فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم متدین ایران بزرگ، تبریک و تهنیت می‌گویم و ساعات باشکوه و انسان‌ساز این عید خجسته را گرامی می‌دارم.

ایام پرفیض رمضان و دقایق و ظرایف روزه‌داری و بخصوص نجواهای سحرگاهی با پروردگار، شرح زیباترین و بامعناترین فلسفه خلقت و مهمانی مخلوق نزد خالق مهربان و توانا است.

عیدفطر پایان یک ماه و آغاز مسیر دیگر است؛ پایان ماه عبادت و انتظار، صبر و استغفار و آغاز راهی که با بازگشت انسان به فطرت الهی و رحمت و گشایش شروع می‌شود که در این راه نور امید به دل‌ها روشنایی می‌بخشد و افق رستگاری نمایان می‌شود.

افزون بر همه این فضیلت‌ها و زیبایی‌ها، عیدفطر، جشن همیاری و همدلی‌هاست. جشن کمک به نیازمندان، دیدار با نزدیکان، در کنار دیگران بودن و در مفهوم واقعی، تجلی اقتدار مسلمانان و تداوم وحدت امت اسلامی است.

مسلمانان جهان با اتکا به این ویژگی‌های سازنده و امیدبخش رمضان و درک ارزش حقیقی بندگی، مجهز به مشعل فروزانی می‌شوند که امکان گذشتن بی‌خطر از تاریکی‌ها و دشواری‌ها را بیش از هر زمان دیگری فراهم می‌کند. این تجربه معنوی و روحانی ضامن حیاتی پرامید، خستگی‌ناپذیر و دلپذیر برای هر انسانی است.

اینجانب با تشکر فراوان از حضور مشتاقانه مردم در مراسم دعا و مناجات و احیای شب‌های قدر و پاسداشت روز قدس، آرزوی رستگاری، عزت و سربلندی برای ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف دارم. به یقین برکات این ماه در افزایش همدلی و همراهی بین دولت و ملت، توسعه کشور و پویایی و نشاط بیشتر مردم عزیز ایران تجلی خواهد یافت.

عیدفطر، تجلی اتحاد و تحکیم پیوندهای اجتماعی میان مسلمانان است

رئیس جمهور همچنینی در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر، تاکید کرد که این عید تجلی اتحاد، همبستگی و تحکیم پیوندهای اجتماعی میان مسلمانان است.

حجت الاسلام حسن روحان رئیس جمهور در پیام های جداگانه‌ای به سران کشورهای اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر، عید فطرت‌های بیدار، جشن توفیق بر طاعت و اطاعت، ابراز امیدواری کرد که با پایان ماه صیام و تزکیه نفس در این ماه و به برکت معنویات حاصله از این عید بزرگ، شاهد همبستگی و همدلی روزافزون امت اسلامی و ریشه‌کن شدن کینه و نفاق، کوتاه شدن دست ستمگران و برقراری و استمرار صلح و ثبات در سراسر جهان باشیم.

وی در این پیام خطاب به سران کشورهای اسلامی اظهارداشت: استشمام عطر دل‌انگیز و روح‌افزای فطر و شکوفا شدن فطرت آدمی متبلور از نیایش‌های خالصانه در ماه مبارک رمضان، خبر از اتمام ضیافت‌الله و هنگامه رسیدن به پاداش برای روزه‌داران و صالحان دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: عید فطر، تجلی اتحاد، همبستگی و تحکیم پیوندهای اجتماعی میان مسلمانان است و گویی با آمدن عید، هستی و روح آدمی که در ماه خدا جلا و صیقل داده شده، همچون آینه‌ای صاف و پاک برای انعکاس صفات خداوندی و حضور در پیشگاه معبود لحظه‌شماری می‌کند.

روحانی در بخش پایانی این پیام از خداوند متعال، عزت و سربلندی تمامی مسلمانان جهان را مسألت کرده است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =