شما نظر بدهید/ دریافت مالیات از خانه‌های خالی بحران اجاره را برطرف می‌کند؟

نرخ اجاره‌بها افزایشی قابل توجه را در سایه رکود خرید و فروش تجربه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، پیشنهاداتی در خصوص دریافت مالیات عایدی مسکن، دریافت مالیات از خانه های خالی و تشویق مالیاتی که قراردادهای دو ساله امضا کنند، از سوی کارشناسان ارائه شده است.

دریافت مالیات از خانه های خالی


سئوال این است؛ به نظر شما دریافت مالیات از خانه های خالی که طرحی با قدمت بیشتر از سایر طرح هاست،می تواند بحران رشد لجام گسیخته اجاره بها را برطرف کند؟

شما کاربران خبرآنلاین می توانید دیدگاه های خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1267496

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    35 45
    کسی دیگر در مسکن سرمایه گذاری نمی کند
    • صاحب‌خانه IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      63 57
      بنده صاحب خانه هستم و اگر قرار باشه مالیات بدم هیچ مشکلی ندارم فقط این مالیات رو می‌کشم رو پول پیش و یا کرایه مستاجر... به همین سادگی... در هر صورت این پول مالیات نهایت از جیب مستاجر تامین میشه
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      21 5
      داداچ شما مثل اینکه حواست نیست ها ........هر روز مسکن گرونتر میشه بازم میای قصه تایپ میکنی اینجا؟ چیزی میزنی؟!!!
    • وحید AE ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      74 5
      برادر وقتی خونتو اجاره بدی دیگه لازم هم نیست مالیات بدی براش ....وقتی مالیات میدی که خالی باشه !!چیو میکشی رو اجاره خونه ؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      7 1
      تا دلت بخواد سرمایه گذاری هست
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      8 0
      چرا تا دلت بخواد سرمایه گذار هست
    • مازیار IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 0
      شمالطف کنید مالیات را بکشید رو ودیعه واجاره باز مالیات بیشتری باید در سال آینده پرداخت کنید .پس اظهار نظر شما بدون منطق میباشد.
    • AE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      4 2
      عزیزم چی را میکشی روی کرایه خونه. نکنه از اون آدم ها هستی طبقه طبقه میسازن با وام پارتی بعد نگه میدارن بشه قبرشون و کرایه نمیدن. چرا اینقدر ظالم هستید. خونتون را اجاره بدید ما هم به اندازه توانمون دنبال مورد هستیم. نه اینکه پس اندازش کنید.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 2
      مگر شما فکر می کنید مملکت بی قانون است. از طریق چک کردن حسابها و سایر فامیلانت و کسر مالیات حالت را می گیرند . از طریق سیستم می شود کامل شما را خلع سلاح کرد. 20 در صد باید دست افراد بماند سود خالص و در طی زمانهای سپری شده
    • محسن IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      6 0
      راه حل: ایجاد چند خط مترو سریع السیر و بدون ایستگاه از مرکز شهر مثل انقلاب به اطراف تهران و ایجاد شهرک های جدید در اطراف شهر. اگر با مترو بدون ایستگاه بین راه بتوان به مدت 20 دقیقه به مرکز شهر رسید بخش عمده مردم زندگی در شهرک های با تراکم کم، الودگی کم و ارزان را به زندگی در تهران ترجیح میدن.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      شما نترس
  • ناشناس IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    42 44
    این چه انتظاری هست که همه از موجر می خوانند قیمت اجاره ها رو خیلی کم زیاد کنند . وقتی تا سال پیش پراید 20 م بود الان 55 م شده آیا کسی که مثلا خانه رو 50 م رهن داده باید بیاد 70 م رهن بده یا 100 م ؟ مشخصه کسی نمی یاد ... الان تمام بازارها به هم ربط داره ...
    • GB ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      4 18
      وضع همه اجاره نشین ها بد نیست خیلی از ان ها بازاری هستند و پولشان را در ملک نمیندازند
    • مریم IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      30 1
      شما اجاره رو زیاد می کنی قصاب محلم میگه اجاره زیاده میکشه رو قیمت گوشت ..نانوا میکشه رو قیمت نان ..حقوق بگیر میکشه رو قیمت حقوقش و الی آخر ..آخر سر دودش تو چشم خودت هم میره ..خیلی خوشحال نباش که مثلا می تونی هرکاری می خوای بکنی و کسی جلودارت نیست آخرش همه ضررها به خودت هم برمی گرده دوست عزیز
    • GB ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      3 2
      خانوم مریم بقال و قصاب و رمال و فالگیر و غیره و ذلک به صورت انلاین رو قیمت ها کشیدن. مشکل اینه که اقتصاد بیماره. قیمت همه چیز 3 تا 4 برابر شده . ایا قیمت مسکن و اجاره ها هم سه چهار برابر شده؟ مشکل اینه که همه میخوان عین هم زندگی کنن. نمیشه که کارمند ساده فلان اداره سطح زندگیش مثل مثلا فلان بازاری و مغازه دار باشه. وقتی توان پرداخت اجاره خانه در نیاوران رو نداری میری منیریه. اگر زورت به منیریه نرسید باید بری شهریار و پرند اگر توان پرداخت اونجا هم نداری باید بری تو یه شهر دیگه زندگی کنی. چه معنی داره همه باید تهران زندگی کنن؟ جمعیت که کم شد مستاجر که کم شد صاحب خانه مجبوره اجاره رو کم کنه. قصاب که دید جمعیت برای خرید گوشت کیلویی شونصد هزار تومان کمه مجبور میشه از قیمتش کم کنه. این چیزیه که همه جای دنیا رایجه. حالا چه معنی داره که کارمندی که 2 میلیون یا 3 میلیون در امد داره حتما تو تهران زندگی کنه؟ نه این که تهران اش دهن سوزی باشه ها منظورم فقط بحث اقتصاده. تو شیرازش هم همینه تو اصفهان و مشهد و تبریز و غیره و ذلک هم همینجور
  • علی NL ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    74 5
    بله. به شرطی که برای دور زدن قانون جرایم سخت و پشیمان‌کننده در نظر بگیرند
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      تا موقعی که فرهنگ عمومی و رفتار قانون گریزی عامه مردم اصلاح نشود امید به اصلاح هیچیک از امور و معضلات کشور نمی توان داشت و طرح ایده دریافت مالیات از آپارتمانهای خالی و برطرف شدن بحران افزایش اجاره بها بیشتر به شوخی و جوک شبیه است تا واقعیت !!!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    38 37
    نخیر فقط اجاره ها بیشتر میشود
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    71 3
    چرا راهکار تمام مشکلات از نظر مسئولان ما افزایش مالیات یا مالیات های جدید ، افزایش عوارض یا عوارض های جدید ، افزایش جریمه یا جریمه های جدید و افزایش قیمت ها است چرا به تورمی که هر ساله در اثر تصمیمات مسئولان در تمام سطوح ایجاد می شود توجه نمی شود
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    63 1
    تمام مالیات ها و عوارض ها مانند مالیات بر ارزش افزوده در نهایت از مشتری یا مصرف کننده ها دریافت می شود فقط باعث افزایش درآمد دولت می شود
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    29 17
    اتفاقا سیاستی ناشیانه است و موجب افزایش زمین و مسکن می شود.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    28 20
    نتیجه نمی دهد.
  • جواد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    26 8
    مالیات بر خانه خالی اشتباه است و بیشتر بیهوده است لازمه به تعادل رسیدن در بخش مسکن اجرای مالیات بر عایدی از حداقل 50 درصد سود تا 90 درصد اجرای مالیات بر متراژ به این صورت که زندگی استاندارد هر نفر برای زندگی 50 متر مربع است که یک خانواده 4نفره برای یک زندگی سالم احتیاج به 200 متر مربع زمین ویا ساختمان دارد با اجرای مالیات بر متراژ مثال این خانواده 4نفره مثلا 400 متر مربع زمین ویا ساختمان را اشغال کرده اند برای هر 50 متر مازاد 3تا 5درصد ارزش روز ان ملک را باید مالیات بگیرند اینگونه میتوان هم قیمتهای وهم انباشت املاک زیاد دست یک عده را کنترل کرد باز هم یاداوری میکنم مالیات بر خانه خالی یک طرح اشتباه است فقط با گرفتن مالیات بر متراژ و مالیات بر عایدی مسکن ان هم بصورت بازدارنده میتوان بازار مسکن واجاره را به تعادل رساند
    • مهدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      عالی و منطقی. نظر شما واقعا باید به دست مسئولین برسه و اجرا بشه. حقیقتا خیلی عالی بود ممنون
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    16 33
    عقل سلیم می گوید صددرصد موثر است دلال بازی ریشه کن می شود وفقط مصرف کننده دنبال خانه است.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    16 5
    بجای تنبیه تشویق کنید
  • نیما IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    40 12
    باید تمام اجاره نامه ها و فروش ها در شهرداری ها با قیمت مشخص و مصوب براساس امکانات منطقه و ساختمان انجام بشه . همچنین مالیات سنگین بر خانه های خالی به خصوص در تهران الزامیه. بنگاه باید کلا حذف بشه
    • GB ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      8 1
      آخه یه چیزی بگید که به قول قدیمی ها بگنجه! مگه میشه تک تک خانه های مثلا تهران رو بیان کارشناسی کنن قیمت در بیارن؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    19 0
    بهترین راه حل امتیاز دادن به سازندگان مجتمع های استجاریست .به شرکتها یا افرادی که مجتمع های استیجاری می سازند از عوارض شهرداری معاف گردند و در صورت نیاز به انها وام بانکی پرداخت کنند .و انها پس از مدت 5 تا ده سال انها بفروشند .همچنین از مالیت بر اجاره معاف شوند
  • حسین IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    25 3
    گرفتن مالیات مشکل مستاجرین را حل نمیکند.باید نظارت قانونی زیر نظرقوه قضائیه برکرایه منازل وجود داشته باشد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    14 8
    برای سازندگانی که بیش از سه واحد مسکونی یا بیشتر را اجاره بدهند از مالیات معافند
    • GB ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      15 0
      یعنی پولدار تر ها مالیات ندهند
  • مهدی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    7 7
    یه سازمان و یا ارگانی باید متولی قیمت اجاره در کل ایران بشود و همه اجاره نامه ها ثبت بشه سقف قیمت تعیین شود و مالک در صورت دریافت اجاره بیشتر با توجه به امکانات ملک مالیات بیشتر پرداخت کند واقعا کسی به فکر مستاجرین نیست همه افراد تلاش می کنند ملکی را در شهرهای بزرگ تهیه کننده و با نرخ دلخواه اجراه دهند شهرهای بزرگ بویژه تهران واقعا از کنترل قیمت خارج شده و از همه ایران برای خرید املاک بخصوص واحد مسکونی اقدام می کنند
  • مهدی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    4 4
    با سلام به نظر بنده بحث در این مورد بی فایده است . انجام این کار نیاز به قدرت دولت در این کار میباشد . در ابتدا باید نسبت به متراژ خانه های مسکونی یه فورمول خاص در نظر بگیرد تا هر مالکی هر قیمتی که بخواهد نتواند اعمال کند و بعد از آن مالیات ها نیز به نسبت به متراژ ها اخذ نماید و در صورتی که هر شخصی از این قانون سرپیچی کرد خانه را از بگیرد و یا جریمه ای معادل نصف قیمت خانه از مالک اخذ نماید . این کار هم باعث گردش پول در چرخه اقتصاد و هم به نفع مستاجر و مالک میباشد . ولی چون به صرف دولت و آقا زاده ها نمیباشد لذا قانون خاصی در این مورد ندارد . پس نظر ما هم بی فایده است . والسلام
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 11
    مثل این می ماند که بجای دستگیری سارق و محاکمه قضایی، با وضع مالیات 100 درصدی بر مال دزدی بخواهیم با سارقین برخورد کنیم. البته در مثل مناقشه نیست و قصد جسارت به مالکین محترم را ندارم.
  • سهیلا IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 1
    اصلا ربطی نداره فقط اجاره خونه ها بیشتر میشه
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    5 2
    بدتر میشه که بهتر نشه . اجاره خانه ها فقط ب دست شهرداری هاست . اگر شهرداری ها حداکثری برای کرایه های محله ها مشخص کنن کسی بیشتر از اون نمیگیره و مستاجرها هم مجبور به پذیرش نیستن
  • ابو مهندس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 1
    این کار باعث میشه آخرش پول از جیب مستاجر بره!!!
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    6 1
    بهترین راه کنترل قیمت مسکن قیمت گذاری کارشناسی مناطق مختلف تهران ونظارت در فروش است . با این روش میتوان قیمت مسکن را متعادل کرد.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 0
      شاید رو اپارتمان نو ساز یا مسکنی که ساختش حداکثر 10ساله هس نشه قیمت کامل گذاشت چون صاحب ملک میتونه ادعا بکنه مسکن من امکاناتش با بقیه فرق داره مثل نصبیات و اسانسور و ... ولی میشه روی زمین خالی و خانه های کلنگی قیمت کارشناسی از طرف دولت گذاشت . با قیمت گذاری منصفانه روی زمین خالی و خانه های کلنگی خود بخود قیمت در اپارتمان های نوساز هم متعادل و کاهشی میشه
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    6 18
    فقط تصرف خانه هاي احتكاري يك همت مستاجرين كافيست طبق خبر گزاري خانه ملت 40 درصد اپارتمانهاي تهران خاليست
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      10 5
      بسياري خانه ها متعلق به بانكها است يا شركتهاي خصولتي تصرف ان از شير مادر حلال تر است
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 1
      يك برچسپ درب خانه هاي خالي نصب شود مالك حساب كار دستش مياد در يك صفحه a4
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 0
      ایول با این منطق مسخره همه چیز را خراب می کنید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      4 0
      این که بی قانونی است
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      4 1
      ما پيرو امام علي هستيم حق گرفتني است نه دادني
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      3 1
      مخالفم
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      0 0
      چرا تو این شرایط زندگی رو بر مردم سخت می کنید . به هم رحم کنیم . مالیات هم بگیریم
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      موافقم
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      در قوانين مدني و اسلامي در زمان جنگ و حوادث طبيعي مانند جنگ اقتصادي حبس و احتكار ملكي كه باعث ضرر و زيان ديگر مردمان شود جرم محسوب ميشود و در صورت تكرار محتكر مفسد في الارض شناخته ميشود و بايد اعدام شود چرا اجرا نميكنيد
  • داوود اسلامی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 1
    با سلام، ضمن سپاس از طرح موضوع در خبر آنلاین، امیدوارم پیگیری تا حصول نتیجه ادامه داشته باشد.به نظر این جانب تخصیص مالیات بر خانه های خالی نه تنها مثبت نیست بلکه همانطور که سایر اظهار نظر کنندگان اعلام کردند این هزینه از مستاجران اخذ خواهد شد.متاسفانه با توجه به نبود قانون در این بخش همیشه اقدامات با تاخیر انجام می شود و مثال نوش دارو بعد از مرگ سهراب تداعی می گردد.حتی اگر مالیات هم بر اجاره نامه گذاشته شود باز هم اجاره نامه های دست نویس رواج خواهد یافت.در کل هیچ وقت به نفع مستاجرین نخواهد بود.
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 8
    انجام این ارهکار به مراتب بهتر از عدم انجامش هست، 13 در صد واحد های مسکونی در تهران خالی از سکنه هست ، که اخذ مالیات طبعا باعث عرضه ی این خانه های خالی و کاهش شدت تقاضا و البته قیمت خواهد شد ولی حتما باید ساز و کار قیمت گذاری هم وجود داشته باشه که هزینه مالیات به مستاجر منتقل نشه؛ ایضا باید نظارت دقیقی هم وجود داشته باشه که قرارداد های خارج از چهارچوب قانونی مبنی بر اخذ اجاره غیر مصوب به وجود نیاد
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    9 1
    ما با يك گروه و يا يك دولت طرف نيستيم كه بر اساس نظريه هاي اقتصادي كار كنند با يك گروه محتكر و تروريست اقتصادي طرف هستيم بنابر اين بايد مانند انها برخورد كنيم تصرف اني خانه هاي خالي كه بناچار شوند براي ان تصميم بگيرند مانند سال 58
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      5 0
      امان از دلالان
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      4 1
      بیچاره مستاجران. دریافت مالیات قیمت ها را دوباره بالا می برد
  • دادخواه IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    12 12
    چرا شهرداري بر درب خانه هاي خالي تابلو نصب نميكند كه اين واحد مسكوني خاليست و شما موظف هستيد ظرف يكماه اجاره يا بفروشيد و گرنه دولت رسما انرا حراج ميكند مانند برخي كشورها
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      7 0
      چند بار كه مستاجرين دم در شهرداري روند انها مجبور ميشوند اينكار را بكنند
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      واقعا چرا؟
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      3 0
      احسنت بسيار شيوه كارامدي است
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 0
      يك سامانه گزارش مردمي اعلام خانه هاي احتكاري و خالي را ه اندازي نمايد من خود شخصا روزي دهها مورد را گزارش خواهم نمود
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 0
      اگه بخواهیم به صاحبخانه اینجوری فشار وارد کنیم، دیگه صاحبخانه رغبتی برای انجام این کار پیدا نمیکنه و کمتر کسی سراغ این کار میاد و باز کمبود مسکن پیدا میکنیم. در کشورهای دیگه در کنار این قانون، حتماً یه قانون دیگه‌ای وجود داره که به نفع صاحبخانه هم باشه. چون اینجوری اصلاً منطقی نیست.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      مستاجران در این وضعیت چه کنند؟ چادر بزنند؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      رغبت ندارند که ندارند
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 0
      این شد کار؟
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    6 0
    با اجرای طرح مخالفم
  • امیر IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    13 0
    با اینکه 10 درصد جمعیت ایران اجاره نشین هستند، چندین و چند ساله که حتی 1 قانون برای حمایت از این جامعه در مجلس تصویب نشده، خیلی از خانه هایی که الان قیمت میلیاردی پیدا کردند قبلاً به کمک رهنی که از همین مستاجرها گرفته شده خریداری شده و حال که قیمت ملک به لطف مشاورین مسکن و کمبود عرضه افزایش یافته و همه سود حاصله صاحبخانه ها و هیچ کس جوابگوی بی ارزش شدن پول مستاجر نیست. اگر کشور در تحریم باشه و قرار باشه فقط قشر ضعیف یا اجاره نشین جامعه در مقابل تحریمها مقاومت کنند و با هزار مشکل و بدبختی تمام پس اندازشونو تقدیم جمعیت صاحبخانه بکنند که خدای ناکرده کوچکترین فشار اقتصادی به ایشان وارد نشه، این یعنی ظلم. راه حل فقط قانون مالیات بر اجاره و ثبت سیستمی اجاره نامه ها بر اساس قیمتهای کارشناسی شده در هر منطقه و بستن قرار داد حد اقل سه ساله و قید افزایش درصد سالیانه اجاره بهاء در متن قرارداد می‌باشد.
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      5 0
      باید مالیات بگیرند و برای مستاجران خونه بسازند . همین
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    9 1
    خانه های خالی را ضبط کنید مشکل حل میشه . چرا مالیات؟
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      3 0
      ضبط همان تصرف است و يك سامانه ميخواهد سامانه اعلام خانه هاي احتكاري و خالي
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 1
    بله، به نظرم میتونه موثر باشه. این مبالغ جدیدی که موجران از مستاجران مطالبه می کنند تنها در صورتی قابل پرداخت است که رسما دزدی کنیم!!
  • وحید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    7 0
    به خدا چرخ قبلا اختراع شده!! مسئولان نگاه کنن ببینن باقی کشورها مثل آلمان در ابن باره چه کار کردن همون کار رو بکنن. کار سختیه؟ پیشنهاد می کنم گزارش خیلی خوب دنیای اقتصاد رو که همین امروز خبر آنلاین منتشر کرده بخونین!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 0
    نتیجه فقط افزایش اجاره بها هستش. اینجا همه چیز منتج به گرانی میشود.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 0
    بالاخره باید دولت با تامین مسکن اون هم نه از طریق دخالت بلکه از سریق رونق ساخت و ساز مشکل را حل کند . این مالیات ها اگر صرف ساخت مسکن بشه خوبه والا فایده نداره
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    7 0
    بابا تورم را کنترل کنید ملت مجبور نشوند به جای پس انداز خونه بخرن . مشکل حل میشه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    2 1
    افزایش قولنامه های صوری
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      باید قوه قضاییه برخورد کنه . همین
  • FR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 0
    والا هیچ کجای دنیا مسکن کالای سرمایه ای نیست
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    4 1
    چرا 12 سال است هیچ برنامه ای برای مسکن اجرا نشده ؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 1
    صاحب خانه های مالیات را به عنوان هزینه به اجاره اضافه میکنند.
  • حسن محبی MD ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    6 0
    صد در صد موافقم.خونه گرفتن خالی گذاشتنش،همینجوری قیمت اجاره الکی میره بالا
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 0
    بیچاره مستاجران
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    7 1
    تا ثبات اقتصادی ایجاد نشود، هر عملی برای کنترل قیمتهای به افزایش قیمت منجر میشود
  • میلاد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    5 2
    خب از کجا قراره بفهمن خونه خالیه؟خب من مالک میرم یه قرارداد اجاری سوری با بستگان خودم میبندم! و مالیات خالی بودن خون رو نمیدم به همین سادگی. حمایت از مستاجر در طول قرارداد، و کارشناسی کردن سقف اجاره بها یک راه حل منطقیه.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 0
    محل هزینه کرد این مالیات کجاست؟ این رو بگین لطفا
    • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      برادر عزیز این مالیات است نه عوارض که محل خرجش معلوم باشد. مالیات در بودجه عمومی دولت منظور و برای خدمات عمومی و عمرانی وکشوری وهمهمردم هزینه میشود.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    6 0
    با هر طرحی که مجزا اجرا شود مخالفم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    19 1
    من مستاجرم و تا حالا ندیدم طرحی به نفع من تموم بشه
  • MD ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 0
    تورم باید کنترل شود
  • مسعود IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 0
    بله شدنی است بشرطی که شبیه به کشور انگلیس در صورت خالی ماندن خانه در طی سال نزدیک به نصف قیمت خانه به مالیات تعلق گیرد . یا مثلا به ازای خالی ماندن ماهانه هم درصدی از مالیات یکسال برایش محاسبه شود. یا اینکه قیمت فروش ملکی که یکسال خالی مانده ، نصف ارزش بروز آن محاسبه گردد تا کسی برای بیشتر اجاره گرفتن طمع نکند و با جریمه سنگین مواجه شود و فکر اینکه این مبلغ را هم از مستاجر بگیرد ،به سرش نزند.
  • مهدی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    1 1
    با سلام چه کسی قوانین را وضع میکند مستاجرین یا صاحبخانه ها با کمی فکر میشود فهمید هر قانونی که که وضع شود به نفع کیست
  • مازیار IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    1 3
    مالیات برمنازل خالی اشتباه است .مسئولین اگر میخواهند جلوی این افزایش های افسارگسیخنه را بگیرند باید مالیات بر درآمد را در همه سطوح اجرایی کنند وهر کس با توجه به در آمدش مالیات بدهد.یک صاحبخانه هم وقتی درآمدی را نشان بدهد باید بایت آن مالیات بدهد واین باعث میشود تا اجاره ها اینقدر یک شبه بالا نرود.دولت حتمت باید کنترلی درست بروی اجاره بها در کلان شهرها داشته باشد.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    2 3
    باید محدودیت معامله ملک و مسکن رو برای افراد در نظر گرفت . هر شخصی در سال فقط اجازه داشته باشد 2 بار مسکن بخرد و 3-4بار هم حق فروش داشته باشد اینجوری میزان دلالی هم کم میشه . به کسی هم این اجازه رو بدن که گردش حساب بانکی شش ماهه اش بالای 200میلیون باشه که طرف نره به اسم یه بنده خدا دیگه که کلا 1 میلیون هم پس انداز نداره به اسم اون معامله کنه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    4 1
    احتكارفقط احتكار شكر و برنج نيست بايستي جلو محتكرين مسكن ايستاد،بسيار موثر است هم تو قيمت مسكن و هم اجاره
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 1
    دقت کردی مالیات اول و آخر در ایران از مشتری می گیرند واین خلاف قانون هست، مالیات هم ببندن آخر از مستاجر می گیرند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    5 2
    دریافت مالیات از خانه های خالی بسیار کار خوبی هست و باید انجام شود چون در نهایت تعداد خانه هایی که خالی نگه داشته شده برای افزایش ارزش افزوده و سود بیشتر با اخذ مالیات در سالهای متمادی به شرطی که مالیات به صورت تصاعدی در سالهای متمادی لحاظ گرددیا ملک به فروش میرسد یا اجاره داده میشود که درصورت اجاره دادن با شرایط مناسب با تایید مراجع ذیصلاح برای موجر یک سری مزایا و تشویق هایی درنظر گرفته شود که این امر منجر به کاهش بهای اجاره درآتی خواهد شد.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 2
    خیلی کار خوبی است
  • IQ ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    3 1
    بحران مسکن در ایران فقط با تولید مسکن بخصوص در کلانشهر تهران حل میشه طرحی شبیه مسکن مهر البته محدودتر و با کیفیت بهتر
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    2 2
    اینجا ایرانه ها !! مثل اب خوردن دور زدن رو یاد میگیرن و انجام میدن. نون املاکیها میفته تو روغن.اجره نامه های قلابی.اول راهی برای دور زدن قانون پیدا کنن.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    2 0
    منتفع اصلی کیست؟
    • واقعیت FR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      مالیات باید بر خانه خالی باید باشد که جلوی سو استفاده و احتکار خانه گرفته شود
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 0
      سِئوال خوبیه
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    2 0
    خوب تاوان مالیات رو هم مستاجر میده
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    1 1
    راهی جز مالیات نیست؟
  • فائقه DE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    1 0
    بله و باید مالیات برای خانه دون و سوم وووو افزایش داشته باشد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    خیلی از مخاطبان شما انگار در ایران نیستند و چیزی از مشکلات مردم نمی فهمند
  • مجید IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 0
    با سلام بله یه سری راه کار هست که همه نه جای دنیا هست دوست ایتالیایی من میگفت تو ایتالیا اگه شما خونه دوم داشته باشید مالیات بسیار زیادی میگیرن و همینطور برای خونه های خالی امیدواریم دولت‌ با تصویب لایحه مردم رو راحت کنه از این گرانی مسکن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین