۱ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶

ایرنا به نقل از رویترز نوشت: شاخص دلار آمریکا روز جمعه و به دنبال کاهش فرصت‌های شغلی جدید و میزان رشد دستمزدها به پایین میزان خود از ۲۶ مارس (۶ فروردین) رسیده است.

کاهش شتاب فعالیت‌های اقتصادی به بازار کار کشیده شده است، اقدامی که بانک مرکزی آمریکا را مجبور کرد که نرخ بهره بانکی را کاهش دهد.

پیش بینی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره موجب شد که ارزش دلار از آغاز هفته جاری، حدود ۱.۱۱ درصد کاهش یابد.

فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه گذشته میلادی در بخش‌های غیر کشاورزی به ۷۵ هزار شغل رسید، این میزان کمتر از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است که همگام با رشد جمعیت واجدین شغل باید ایجاد می‌شد.

از سوی دیگر براساس گزارش منابع اقتصادی آمریکا، شرکت‌ها در تعداد استخدام‌های خود و اهداف سرمایه گذاری احتیاط بیشتری می‌کنند. ترس شرکت‌ها از استخدام‌های جدید بی ارتباط با کاهش اعتماد عمومی به وضعیت اقتصادی در آمریکا نیست.

تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین و در حال حاضر میان مکزیک و آمریکا به این بی اعتمادی دامن زده است.

این گزارش همزمان با آن صورت می‌گیرد که واشنگتن تعرفه‌های تجاری بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد، امری که دولت پکن را بر آن واداشت تا در یک اقدام تلافی جویانه بر ۶۰ میلیارد دلار از صادرات کشاورزی آمریکا تعرفه وضع کند.

از سوی دیگر، ترامپ کشور مکزیک همسایه جنوبی خود را نیز از وضع تعرفه‌های جدید بی نصیب نگذاشته و اعلام کرده است که از چند روز آینده پنج درصد تعرفه بر کالاهای مکزیکی اعمال می‌کند.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =