دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در توجیه تحریم های نفتی ایران اعلام کرد: در دنیا نفت به اندازه کافی تولید می شود که بتوان به همکاری با ایران در این عرصه پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کاخ سفید نیز دوم اردیبهشت سال جاری طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

موضوعی که اکثر کارشناسان حوزه انرژی آن را به دلیل هزینه ‌های بسیار زیاد تحریم آمریکا برای خریداران نفت ایران، این امر را ناممکن می دانند.

روز گذشته (۱۷ خرداد) ترامپ در تکرار اقدامی که هنوز در رابطه با نفت به نتیجه دلخواه آمریکا نرسیده تحریم صنعت پتروشیمی را نیز آغاز کرد.

مهدی تقوی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در این رابطه می گوید: اگر کمی به عقب باز گردیم می‌بینیم که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته بود که نه‌تنها فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند بلکه تولیدات و فروش فولاد ایران را هم متوقف خواهد کرد و با استفاده از ابزاری به نام تحریم ایران را در گسترش این صنعت متوقف خواهد کرد. آنچه مشخص است دیگر باید همه نقشه‌های دونالد ترامپ را لو رفته بدانیم. مردی که هیچ چیز از سیاست نمی‌داند و تنها با تکیه بر اینکه فردی اقتصادی و رسانه‌ای است می‌خواهد جهان را با نظرات اشتباه خودش تغییر دهد.

مشروح گزارش خبرآنلاین در خصوص نتایج تحریم نفتی ایران را در اینجا بخوانید

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =