استعفای بطحایی به بهانه انتخابات مجلس؛ ول‌کردن نقد و چسبیدن نسیه

برای اولین بار است که یک وزیر به‌خاطر انتخابات مجلس کنار می‌رود. چقدر منطقی است که یک مسئول جایگاه وزارت را رها کند تا شاید برای مجلس رای بیاورد و نماینده شود؟ استعفا برای رسیدن به یک جایگاه پایین‌تر؟

به گزارش خبرآنلاین، در دوران وزارت بطحایی بر آموزش‌وپرورش، اعتراض‌های معلمان افزایش پیدا کرد. آن‌ها خواستار آزادی معلمان زندانی، توجه به وضعیت معیشتی و متوقف شدن روند خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بودند که بطحایی اصولا مخالف این اعتراض‌ها بود. مهدی بهلولی، معلم و کنشگر صنفی به «خبرآنلاین» گفته است: «بطحایی چه در دولت یازدهم که معاون پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش بود و چه در دولت دوازدهم، هیچ‌گاه دفاع عملی سفت و سختی از حقوق پایمال شده آموزش‌وپرورش و فرهنگیان نکرد که حالا بخواهد به خاطر این کار، به یک باره دل از مسند وزارت بکند و استعفاء کند. استعفای اعتراضی، روحیه، اخلاق و وزن شخصیتی ویژه‌ای می‌طلبد که فکر نمی‌کنم کسی در وجود بطحایی سراغ داشته باشد. کسی هم نمی‌آید نقد وزارت را به نسیه نمایندگی مجلس بفروشد؛ آن هم کسی که در زمان وزارت، اگر نگوییم کارنامه‌ای منفی از خود به جا گذاشته است، دست کم می‌توانیم بگوییم که کارنامه‌ای درخشان و پر و پیمان هم نداشته است.»

شنیده‌هایی هم مبنی بر این است که به‌دلیل اعتراض‌های فرهنگیان به بطحایی فشار آورده‌اند که استعفا کند. «من خوشحال می‌شدم اگر به راستی چنین بود که می‌توانست نشانه ای باشد بر این که فرادستان سیاسی کشور، به سخن و خواسته و اعتراض های مردم، توجه جدی نشان می دهند. روی هم رفته بعید است که این استعفاء خودخواسته بوده باشد. ریشه این استعفاء را چه بسا بتوان در برخی دل نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها جست‌وجو کرد که با پخش چند کلیپ از پخش آهنگ و رقص دانش‌آموزان در برخی مدرسه‌ها، بالا گرفت. با این حال دلیل استعفاء هر چه بوده باشد مساله این است که  از همان آغاز دولت دوازدهم، وزیری انتخاب شد که روشن بود نمی‌تواند کار ویژه‌ای در آموزش‌وپرورش انجام دهد.»

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    5 0
    آقای بطحایی قسر در رفته است. باید پاسخگویی آشفته بازاری باشد که راه انداخته است. اضافه کار کادر اداری برخی از ادارات کل استانها طی سه سال مجموعاً با احتساب خردادماه، 12 ماه عقب افتاده است. کلی دیون و پرداختی معوق و حق التدریسی ها مانده. بیمه تکمیلی فرهنگیان روزبه روز از خدماتشان کم می کنند.از مدارس که نگو. خصوصی سازی پدر آموزش و پرورش را درآورده است. مدارس هیات امنایی صدای اولیا را درآورده است. در هر کلاس تا چهل نفر دانش آموز هستند که معلم فقط باید آنها را ساکت کند و در نقش مبصر کلاس ظاهر شود. در چنین اوضاع بلبشویی، استعفا یعنی راه فرار از مسئولیتها. بطحایی باید پاسخگو باشد. زیرا مدیون همه معلمان و خانواه هایشان و همه دانش آموز و اولیایشان می باشد. این یعنی مدیون کل ایران بودن. و چه سنگین است بار چنین مسئولیتی و چه ساده است فرار از آن.