کارگروه ویژه احصا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های طالقان تشکیل شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: درصدد هستیم از استعدادهای فراوان طالقان در جهت ارتقا مشارکت اقتصادی مردم و افزایش بسترهای اشتغال استفاده مطلوب کنیم.

به گزارش خبرآنلاین ،  شهبازی در جلسه شورای اداری طالقان که در ادامه سفر یک روزه به این شهرستان برگزار شد، با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری افزود: در شرایطی که هجمه های بسیاری از سوی دشمنان برای ایجاد ناامنی در منطقه وجود دارد، ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و تلاش های مسئولان نظام، جزیره ثبات منطقه است.

وی با بیان اینکه طالقان بسیار پرآوازه است، ادامه داد: این شهرستان خاستگاه مشاهیر و مفاخری همچون آیت الله طالقانی، جلال آل احمد و ۶۰۰ شهید گرانقدر است.

شهبازی گفت: خیل عظیم مردم فرهیخته طالقان در جای جای کشور مسئولیت های خطیری دارند و به نظام خدمت می کنند.

وی افزود: حضور امروز ما برای کمک به طالقان نیست بلکه آمده ایم از ظرفیت های این شهرستان برای رشد و توسعه البرز بهره برداری کنیم.

استاندار البرز اضافه کرد: باید از بسترهای بسیاری که در طالقان وجود دارد برای ایجاد و ثبات اشتغال در استان بهره برداری کنیم.

وی گفت: امسال به جد درصدد هستیم که توجه ویژه مسئولان استان را به سوی طالقان سوق دهیم تا با رشد و شکوفایی این شهرستان، علاوه بر مردم طالقان تمامی استان را از امکانات و ظرفیت های این شهرستان برخوردار کنیم.

شهبازی افزود: کارگروهی برای احصا و بهره برداری از استعدادهای طالقان بویژه در حوزه گردشگری، بومگردی و صنایع دستی تشکیل شده است. 

وی عنوان کرد: ما می خواهیم از مساحت هزار و ۲۴۰ کیلومتر مساحت طالقان بهره کافی را به نفع مردم البرز داشته باشیم. 

استاندار البرز با اشاره به اینکه اکنون مسئولان استان شبانه روزی پای کار هستند، گفت: سرعت رشد جمعیت در استان از امکانات و زیرساخت ها پیشی گرفته و باید برای جبران کاستی ها اقدامات ویژه ای را در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: هر دستگاهی باید در اسرع وقت برنامه خود را در  راستای رشد و شکوفایی طالقان ارائه دهد و در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرای آن اقدام کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: ظرفیت های طبیعی طالقان، بستر بازگشت جمعیت به سمت روستاها و شهر طالقان را فراهم کرده بنابراین باید امکانات و زیرساخت های لازم را نیز در این راستا مهیا کنیم.

وی گفت: امسال نقطه اصلی سیاستگذاری های استان در جهت رشد و توسعه، طالقان است.

استاندار البرز با اشاره به راه هشتگرد_طالقان افزود: این راه طبق تعهد وزیر راه و شهرسازی، بدون احتساب تونل باید تا پایان تیرماه امسال زیر بار ترافیک برود.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که در جذب اعتبارات خود در حوزه های مختلف توفیق ندارند، اعتبارات آنها به سمت طالقان سوق پیدا می کند.

شهبازی گفت: طالقان ظرفیت ایجاد شهرک صنعتی آب را دارد که با مطالعه دقیق تر این امر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: رانش زمین نیز به دغدغه بزرگی برای مردم طالقان تبدیل شده که باید راهکاری اساسی برای این امر اتخاذ شود.

استاندار البرز اضافه کرد: جای خرسندی دارد که البرز با جدیت، تلاش، اتحاد و انسجام مجموعه مسئولان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و به همین دلیل مجالی برای پرداختن به حواشی وجود ندارد.

وی گفت: مدیران استان نباید از حضور میدانی در طالقان غافل شوند، ضرورت دارد فرصت های بالقوه این شهرستان احصا و برای بالفعل کردن آنها اقدام شود.

شهبازی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های جوانان طالقان، اشتغال است که ما وظیفه داریم در این راستا بستر لازم را مهیا کنیم.

وی گفت: موضوعات مطروحه در این نشست محدود همین زمان نیست بلکه روند اجرای مصوبات و برنامه ها با اهتمام ویژه ای دنبال می شود.

استاندار البرز در جمع خبرنگاران نیز افزود: این بازدید از بخش های مختلف طالقان و بویژه روستاهای آن در بازه زمانی یک ماهه به دقت برنامه ریزی و امروز اجرایی شد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم از استعدادهای فراوان طالقان در جهت ارتقا مشارکت اقتصادی مردم و افزایش بسترهای اشتغال استفاده مطلوب کنیم.

شهبازی با اشاره به ظرفیت های طالقان در حوزه کشاورزی گفت: مقرر شد که شهرک دامداری در این شهرستان ایجاد شود.

وی افزود: مقرر شد طی اقدام مشترکی از سوی شهرداری طالقان و اداره کل منابع طبیعی استان برای استفاده از عرصه های طبیعی در جهت ایجاد فضاهای تفریحی و پارک برنامه ریزی و اقدام شود.

استاندار البرز اضافه کرد: در ارتباط تنگاتنگ با مردم درصدد هستیم که هر چه بیشتر فاصله بین مردم و مسئولان را کم کرده و به و ظیفه خدمتگزاری خود به مردم عمل کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =