وزیر اطلاعات: بادکنک تبلیغات آمریکا علیه ایران ترکیده است/ دشمن با مشاهده وحدت ما دچار یاس می‌شود

ایرنا نوشت: وزیر اطلاعات گفت: امروز بادکنک تبلیغات آمریکا علیه ایران ترکیده و در برابر کشور ما درمانده شده است.

 سید محمود علوی عصر دوشنبه در آیین گرامیداشت ابر فیاض و بزرگداشت سید علی اکبر ابوترابی فرد افزود: رییس جمهوری آمریکا از یک سو پیچ تحریم را سفت می کند و از سوی دیگر شعار مذاکره می دهد و فکر کرده است مردم ایران فریب الفاظ او را می خورند.
 

 علوی ادامه داد: مردم ایران در ۴۰ سال پس از انقلاب آنقدر پخته شده اند که ترامپ و امثال وی نمی توانند بر آنان تاثیر چندانی داشته باشند.

به گفته وی، کشور ما در همه دنیا با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر سکوی اقتدار ایستاده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید از منش مرحوم ابوترابی بیاموزیم که اگر با دیگران اختلاف دیدگاه و منش داریم اما اعضای یک خانواده و سربازان یک نظام و تحت یک فرماندهی هستیم.
باید حتی با وجود فاصله فکری، دست در دست یکدیگر داشته باشیم، زیرا دشمن با مشاهده برادری، وحدت و همسویی ما دچار یاس می شود اما هر گاه زمزمه های اختلاف و چنددستگی را بشنود به طمع می افتد.

علوی ادامه داد: باید مشت ها را نه برای یکدیگر، بلکه برای دشمن گره کنیم و برابر آن متحد باشیم.

«سیدعلی‌اکبر ابوترابی» از سال ۱۳۵۹ تا ۱۰ سال در زندان‌های رژیم بعث صدام دوران اسارت خود را گذراند. رهبر معظم انقلاب که وی را به لقب «سید آزادگان» خوانده‌اند، ابوترابی را هفتم مهرماه ۱۳۶۹ به عنوان نماینده ولی فقیه در امور آزادگان منصوب کردند.

وی در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت و دوازدهم خردادماه سال ۱۳۷۹ همراه با پدر خود بر اثر سانحه تصادف جاده مشهد مقدس درگذشت.

امسال نیز تجلیل از شماری از آزادگان و گرامیداشت یاد شماری از آنان که در یک سال گذشته به دیار باقی شتافته‌اند- همچون «علی اکبر مصطفوی» در آئین «پاسیاد ابرفیاض» گنجانده شده بود. وی از گارد شاهنشاهی به خیل انقلابیان پیوست و محافظت شخصی امام خمینی (ره) را بر عهده داشت و سپس ۱۰ سال در زندان‌های صدام اسیر بود.

اجرای سرودی با موضوع سید آزادگان برای نخستین بار و همچنین رونمایی از مجموعه کتاب‌های منتشر شده در یک سال گذشته با موضوع آزادگان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

از برخی آزادگان که رهبر معظم انقلاب آنان را «الماس های درخشان» و «ذخایر انقلاب» می‌دانند نیز در مراسم امروز تجلیل شد.

اهدای جوایز برندگان مسابقه کتابخوانی که با عنوان پویش ملی «کتاب قهرمان» و کتاب «سرباز کوچک امام» برگزار شده بود، از دیگر بخش‌های برنامه عصر دوشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری بود. تاکنون بیش از یکصد هزار نسخه از این کتاب به فروش رسیده و خاطرات «مهدی طحانیان» اسیر ۱۳ ساله جنگ تحمیلی است که به دست «فاطمه دوستکامی» به رشته تحریر درآمد. پارسال به چاپ چهل و دوم رسید.

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =