سریال‌های رفقای فروغی روی آنتن!

نگاهی به سریال‌های چندماهه اخیر در شبکه سه نشان می‌دهد که تقریبا همه آنهایی که اخیرا در شبکه او برنامه روی آنتن داشتند، به شکلی از رفقا و همفکرانش هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اینکه مدیران شبکه‌های سیما سریال‌های باکس نمایشی‌شان را به افراد همفکر با خود بدهند اصلا چیز جدیدی نیست. اتفاقی که همین حالا در ترکیب برنامه‌های مختلف سیما دیده می شود اما گاهی این توالی کمی پررنگ‌تر می‌شود.
در شرایطی که رسما میان معاونت سیما و مدیریت شبکه سه خیلی ارتباطات تعاملی دیده نمی‌شود و حتی در خارج از چارچوب رسانه ملی افرادی چون محمود رضوی که در یک ساله گذشته بارها خود را سوی علی فروغی نشانده‌اند، به میرباقری می‌تازند، مدیر جوان شبکه سه مدام سعی می‌کند طیف خود را در این شبکه بیشتر و بیشتر مسلط کند.
فروغی پس از کنار زدن برنامه ۹۰ و خارج کردن «حالا خورشید» از کنداکتور پخش، در سریال باکس شبانه ساعت ۹ شب که یکی از مهمترین بخش‌های نمایشی سیما است هم به نظر می‌رسد از طیف همفکرانش کمک گرفته است. اقلا مروری بر سریال‌های پخش شده چنین چیزی را نشان می‌دهد.

او برای عید سریال «زوج یا فرد» را روی آنتن داشت به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده. سریالی که درباره ماجراهای زندگی یک مدیر میانی دولتی بود. سریالی که البته بعدها گفته شد به دلیل تصویری که از مدیران دولتی در آن ارائه شده، انتقادهایی هم به همراه داشته است.
مشاور این سریال البته مجری برنامه «هفت» ساخته بود. برنامه‌ای که در دوره جدید آن، علی فروغی با حساسیتی ویژه به آن نظارت دارد.

آنقدر که حتی خیلی از شب‌های جشنواره فیلم فجر، شخصا به پشت صحنه‌اش می‌رفت و سریال انتخابی عیدش را هم به مجری این برنامه داده بود.

بلافاصله بعد از این سریال و تا آغاز ماه مبارک رمضان آنها سریال «شرایط خاص» را به تهیه‌کنندگی سیدمرتضی فاطمی روی آنتن بردند. سریالی که البته قرار بود قبل از سریال «لحظه گرگ و میش» در کنداکتور شبکه سه باشد. فاطمی که پدرش از مدیران عالی رسانه ملی است و خودش هم از حلقه برنامه‌سازان جوان اصولگرای رسانه ملی محسوب می شود. او آن زمان سریالش را روی آنتن برد اما حالا معلوم نیست بعد از موفقیت «اختیاریه» و ماجرای مصاحبه ای که در یک کانال تلگرامی پرمخاطب در حمایت از عادل فردوسی‌پور انجام داده آن رفاقت گرم قدیمی میان‌شان پابرجا باشد.
دیگر تهیه‌کننده‌ای که در ماه‌های اخیر در شبکه سه سریال داشته، شفیعی و شرکت صبا بوده‌اند. شفیعی «برادرجان» را با بازی درخشان استاد علی نصیریان، کارگردانی محمدرضا آهنج و نویسندگی سعید نعمت‌الله برای شبکه علی فروغی ساخت که مخاطبش از سایر رقبا بیشتر بود.

البته در همه یکسال گذشته شفیعی نزدیکی و رفاقت با فروغی را در بسیاری از جلدهای نشریه روزانه‌اش در حمایت از او نشان داده و نزدیکان به فروغی هم این نزدیکی فکری را رد نکرده‌اند.

جدیدترین سریال شبکه سه هم «گاندو» نام دارد. سریالی درباره فساد اقتصادی آقازاده ها،درباره جاسوسی و یک اکشن پلیسی امنیتی که تهیه‌کنندگی آن را مجتبی امینی برعهده داد. او به عنوان مدیر موسسه آوینی فیلم این پروژه را با جواد افشار ساخته‌اند و روی آنتن علی فروغی دارند. این سریال از نظر فضای فکری شباهت زیادی به بسیاری از مستندهای ساخته شده توسط خود فروغی دارد و به نظر نزدیک ترین تولید محتوایی به ایده آل او باشد.
و البته امینی کسی نیست غیر از تهیه‌کننده برنامه «هفت» شبکه سه!

این نشان می‌دهد اقلا در فصل بهار۹۸ به طور اتفاقی یا به خواست فروغی تمام آنهایی که باکس نمایشی ساعت ۹ شب شبکه سه را در اختیار داشتند از نظر نوع فکری و رفاقت به او نزدیک هستند.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    28 39
    مگه این اسمهایی که گفتید قبلا تو.تلویزیون نبودن؟شفیعی تهیه کننده وضعیت سفید و سریالهای بدربخور دیگه ای هم بود
  • ارسلان IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    25 21
    نقد نویسنده محترم را قبول ندارم.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    4 17
    البته زمان تولید این سریالها اکثرا برمیگرده به قبل از زمان مدیریت علی فروغی!بعد این تهیه کنندگانی که نام بردید که تو همه شبکه ها صدا و سیما هستن و کنترات برنامه ها رو برای خودشون دارن حتی از قبل از شروع مدیریت فروغی.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    21 2
    یه سفره ای پهنه رفقا هم جمعشون جمعه مخاطب چی هست اصلا که نظری بخواد بده دوستان صدا و سیما با این مثلا جوانگرایی سرنا رو از سر گشاد آن نواخته اند و فقط مخاطب رو فراری دادن
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    8 28
    تاکورشود هرآنکه نتواند دید
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    8 21
    اتفاقا گاندو باز یه قدم مثبته.
  • ... FR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    3 3
    میگن داره برکنار میشه که...
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    9 20
    چرا هر بار که از شبکه 3 می نویسید در هر متنتان از حالا خورشید و آقای رشیدپور می نویسید ؟؟؟ بلاخره هر برنامه ای یه روز باید تموم بشه و برنامه جدید جایگزین بشه آقای رشیدپور 3 سال حالا خورشید را روی آنتن داشت و الان هم یک گروه جدید با مجریان جدید و جوان دارند برنامه صبح گاهی شبکه 3 یعنی سلام صبح بخیر را اجرا می کنند که از نظر محتوا یک سرو گردن از حالا خورشید بالاتر است ،در ضمن آقای شفیعی در زمان مدیریت های قبلی شبکه 3 هم سریال هایی مثل وضعیت سفید،فاصله ها ،جراحت و خیلی سریالهای دیگه که از شبکه 3 پخش شده بوده است را تهیه کرده اند و جای هیج تعجبی نیست ، نقد نویسنده محترم را قبول ندارم، همین.
  • علی اصغر IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    5 21
    جواد افشار، آهنج، محمد حسین لطیفی و شفیعی تقریبا در نیمی از سریال های ده سال اخیر مشارکت داشتند. فروغی اینا رو از رفقای مسجد محل شون نیاورده! زیاد سعی نکنید ادا روزنامه نگارای تحقیقی رو دربیارید :)
  • بی نام US ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    6 1
    مگر شما نبودید که از بازگشت دارودسته ضرغامی و میرباقری ذوق می کردید ، اینها قبلا” هم در صداوسیما بوده اند و ازاین سریالهای بی معنی ساخته بودند ، ضمنا” چه کسی گفته برادرجان از همه بهتر بود، هیچکدام جالب نبودند بخصوص از همه بدتر برادر جان بود.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    1 8
    که خدایی سریال های خوبی بودند