تحقق ۷۵ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی در سال ۹۷

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت : در سال گذشته ۷۵ درصد از تعهد ۱۷۷ میلیارد ریالی خیرین محقق شد و ۲۹ پروژه با مشارکت آنان احداث شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی؛ حسین محمدی در نشست خبری که پیش از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز دوشنبه ۲۰ خردادماه با حضور استاندار مرکزی تشکیل شد، با اعلام این خبر ادامه داد : استان مرکزی دارای هزار و ۷۱۰ خیر مدرسه‌ساز است و پیش‌بینی می‌شود که امسال میزان تحقق تعهدات خیرین نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز با رویکرد ایمن‌سازی مدارس در روز ۲۳ خردادماه در اراک بیان کرد : سرانه فضای آموزشی استان قبل از انقلاب اسلامی به ۱.۵ مترمربع می‌رسید و امروز به ۴.۵ مترمربع ارتقا یافته است، استانداردها در این خصوص تغییر کرده و با توجه به اینکه مدارس جزء فضاهایی هستند که به سرعت فرسوده می‌شوند، انجام روند بازسازی و تجهیز فضاهای آموزشی به صورت مستمر ضرورت دارد.

محمدی با بیان اینکه امسال نیز ۶۵ پروژه مشارکتی (خیرین و دولت) و خیرساز در استان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد در حال ساخت است، افزود : تلاش می شود تا پایان سال ۱۸ پروژه تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شود تا بخشی از کمبودهای موجود جبران شود.

* ۷۴ مدرسه کانکسی با ۸۱ کلاس درس در استان 

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در ادامه صحبت های خود به وجود ۷۴ مدرسه کانکسی با ۸۱ کلاس درس در استان مرکزی که امسال بخش عمده‌ای از آنها جمع‌آوری می‌شوند، اشاره کرد و گفت : استان مرکزی در سال ۹۲ دارای ۷ هزار و ۲۶۲ کلاس غیراستاندارد از نظر گرمایشی بود که تاکنون ۵ هزار و ۷۴ کلاس با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان استانداردسازی شده و برای ۲ هزار و ۱۸۸ کلاس باقیمانده ۳۸ میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر ۹۹ مدرسه شامل ۱۲۴ کلاس دارای بخاری نفتی هستند، همچنین ۲ هزار و ۸۸ کلاس، بخاری گازی ناایمن دارند که باید جمع‌آوری شود.

محمدی در بخش پایانی صحبت های خود در این نشست تصریح کرد : رفع کمبودها و نیازها در حوزه آموزش و پرورش تنها توسط دولت محقق نمی‌شود و باید خیرین به سمت کمک به رفع نیازهای این حوزه هدایت شوند که خوشبختانه طی سالهای گذشته همکاری و مشارکت بسیار خوبی با دولت داشته اند و حتی پیشگام نیز بوده اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =