سید علی سید پور در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: حوزه هنری در شهر ساری سه سینما به نام فرهنگ,ایران و سپهر دارد که در شرایط فعلی صرفاً سینما سپهر این شهر فعال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ،وی افزود: شهر ساری با حدود ۳۵۰ هزار جمعیت صرفاً یک سینما با ۴۵۰ صندلی دارد و در دو ماه سال جاری حدود ۷۰ هزار نفر از فیلم‌های روی پرده این سینما دیدن کردند.

این مسوول گفت: ساخت پردیس سینمایی در مکان سینمای ایران سابق در مرکز شهر ساری که از چندین سال قبل به دلیل فرسودگی بنا ،فعالیتش به تعطیلی کشیده شد، در انتظار مساعدت شهرداری مرکز استان است.

 سید پور افزود: چنانچه شهرداری ساری بتواند هزینه نوسازی را به دلیل کارکرد فرهنگی از حوزه هنری نگیرد، حوزه هنری آمادگی ساخت پردیس سینمایی در مرکز مازندران را در ۶ طبقه دارد.

وی ادامه داد: رایزنی با شهرداری برای بخشودگی هزینه نوسازی انجام و وعده‌هایی نیز از سوی مسؤولان این مجموعه داده شد و امیدواریم با عملی شدن آنها ساخت پردیس سینمایی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرامور سینمایی حوزه هنری مازندران گفت: در حال حاضر حوزه هنری چهار سالن سینمایی با ۲ هزار صندلی در شهرهای مازندران دارد و در سال گذشته ۳۴۰ هزار نفر از شهروندان مازنی به سینما آمدند.

سید پور افزود: که این نهاد ساخت سینما کوچک با ۷۰ صندلی را در مکان فعلی سینما سپهر شهر ساری در دست اجرا دارد و در صورت عدم بروز مشکل این سالن تا پایان تیر ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

سید پور در مورد نیمه کاره ماندن سینما فرهنگ یکی دیگر از سینماهای تحت مالکیت حوزه هنری در شهر ساری هم گفت: سالن انتظار این سینما تکمیل شد و به دلیل نداشتن پارکنیگ فعلاً فعالیت ساختمان این فضای فرهنگی متوقف شد.

مازندران با وجود داشتن ۲۲ شهرستان و ۵۸ شهر ۱۷ سالن سینما با حدود ۵ هزار و ۷۰۰ صندلی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =