ترامپ امروز اقدام جدیدی را درباره لهستان اعلام می‌کند

ایسنا نوشت: مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند، دونالد ترامپ امروز (چهارشنبه) افزایش حضور نظامیان کشورش در لهستان را اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ مقام‌های آمریکایی به خبرنگاران گفتند این تصمیم "مهم" در جریان دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان در کاخ سفید اعلام می‌شود و درباره "وجهه جدید روابط نظامی-نظامی" میان واشنگتن و ورشو است. یکی از مقام‌های مطلع گفت: این نشست فرصتی مناسبی برای تاکید بر روابط رو به گسترش نظامی-نظامی و همچنین تعهد مشترک ما به ناتو و اولویت‌های آن است.

پایگاه "دیفنس وان" شامگاه سه‌شنبه گزارش داد، پنتاگون ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی دیگر در لهستان مستقر خواهد کرد و این نیروهای وظایف لجستیکی خواهند داشت. با این حال دولت ترامپ مشخص نکرده است که آیا حضور این نظامیان دائمی است و آیا شامل یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این کشور اروپایی می‌شود یا خیر.

مقام‌های آمریکا نگفتند که آیا ترامپ امسال به لهستان سفر می‌کند یا خیر. به گفته آنها ترامپ و دودا در کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید به این سوالات پاسخ می‌دهند.  

نیروهای آمریکایی از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ حضور دوره‌ای در لهستان دارند. اکنون ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر لهستان مستقر هستند اما رهبران ورشو خواستار یک حضور قوی‌تر برای مقابله با تخاصم احتمالی روسیه شده‌اند. مقام‌های لهستان پیشتر خواستار حضور نظامی و پایگاه دائمی آمریکایی‌ها شده بودند و پیشنهاد دو میلیارد دلار برای چنین پایگاهی را داده بودند.

آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان هم گفته بود درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان حین نشست آتی با دونالد ترامپ گفت‌وگو خواهد کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =