امیدوار به تیمی که می‌خواهد «خودش» باشد

تیم‌ملی فوتبال ایران با کادرفنی جدید کار خودش را بعد از برگزاری دو بازی دوستانه خوب آغاز کرده و به نظر سبک بازی تیم در این دو بازی بیش از پیش مورد اقبال واقع شده.

احسان خراسانی: کسب تساوی در دومین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال به همراه کادرفنی جدید مقابل کره جنوبی که حسرت هشت ساله در راه بردن فوتبال ایران دارد برای ما رضایت بخش و خوشحال کننده بود. از دیروز تا به همین الان، نظرات مردم علاقه مند به تیم ملی نشان می دهند که رضایت نسبی از کار کادرفنی جدید وجود دارد. نه اینکه کسب پیروزی برابر سوریه و تساوی مقابل کره جنوبی صرفا از نظر نتیجه گیری کسی را راضی نگه داشته باشد، بلکه تغییری که در سبک بازی تیم ملی در دیدار مقابل تیم مطرحی مثل کره جنوبی دیده شد باعث به وجود آمدن دید مثبت نسبت به آینده تیم ملی با فرم جدید است.

البته که شکی در این موضوع نیست که با دو بازی تدارکاتی نمی توان عملکرد کلی کادرفنی جدید و تیم ملی را بررسی کرد. تیم ملی ایران با همان نفرات قبلی پا به این دو مسابقه گذاشته و مارک ویلموتس بلژیکی حتی هنوز لیست موردنظر خودش را هم ارائه نداده. او فقط با اعتماد به لیست قبلی که در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های ۲۰۱۹ حاضر بود، تیم خودش را تمرین می دهد و در بازی های دوستانه هم از بازیکنانش استفاده می کند. سرمربی جدید و بلژیکی تیم ملی این روزها صرفا در بازی های تدارکاتی و تمرینات سعی در آزمایش بازیکنان متعدد برای پیدا کردن ایده آل های خودش در تیم ملی ایران است. ویلموتس همانطور که خودش گفته و همانطور که در این دو بازی تیم ملی مشخص شد، بیشتر از هرچیزی به دنبال ارائه بازی هجومی است و در این راستا نشان داده بیشتر علاقه به آزمایش بیشتر بازیکنان هجومی دارد.

مهمتر از همه این ها ولی شاید یک چیز در دو بازی تیم ملی مخصوصا بازی دوم مقابل کره جنوبی نمود بیشتری داشته باشد. اینکه ایران با مارک ویلموتس فارغ از تفکرات قبلی با آسودگی بیشتری بازی می کند. نگاهی خلاصه به ترکیب ایران و البته بازیکنان نیمکت نشین نشان می دهد که یکی از بهترین نسل های تاریخ فوتبال کشور چند سالی است دور همدیگر جمع شدند و لباس تیم ملی را به تن می کنند. نسلی که هر نوع بازیکن به خودش می بینید. تیم ملی بدون شک در حال حاضر در کمتر پستی نقطه ضعف دارد. می توان گفت در تمامی پست ها ایران بازیکنان فوق العاده ای دارد. همین هم باعث می شود انتظارات برای ارائه بازی زیبا و هجومی از تیم ملی بالا برود. دقیقا همان چیزی که در دوره قبلی تیم ملی کمتر دیده شد. تیم ما هشت سال بیش از اینکه در فکر ارائه بازی زیبا باشد سعی در نتیجه گرفتن داشت و می توان گفت با دو بار صعود به جام جهانی و یک بار رسیدن به نیمه نهایی آسیا تا حدی به این مهم دست پیدا کرد.

این روزها هیچ‌کس با مقایسه تیم ویلموتس نباید هدفی در جهت تخریب تیم ملی قبلی داشته باشد. چراکه باید پذیرفت هر تیم و هر مربی سبک خاص خودش را دارد و اگر الان سبک تازه رو شده مربی بلژیکی بیشتر مورد اقبال واقع شده، باید فقط به عملکرد تیم جدید امیدوار بود. تیمی که نمی توان گفت در همین زمان کوتاه فقط به دلیل حضور ویلموتس مقابل حریفی مثل کره انقدر راحت فوتبال بازی کرد، بلکه این تیم با همان نفرات قبلی از تفکرات محافظه کارانه قبلی خلاص شده و بیش از هرچیزی سعی دارد خودش باشد. خودی که با استفاده از بضاعت بسیار زیاد بازیکنان فوق العاده می تواند همه را امیدوار به روزهای بهتر نگه دارد.

۴۳ ۲۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =