نعمت‎بخش: پراید ۳۹ میلیون‌ تومانی را ۳۷ میلیون می‌فروشیم

تسنیم نوشت: رئیس انجمن خودروسازان با بیان این که حدود ۹۰ درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

احمد نعمت‌بخش ، در رابطه با تصاویر منتشر شده در خصوص انبار خودروهای ایران خودرو اظهار داشت: اکثر خودروهای موجود در انبار این شرکت دارای کسری قطعات الکترونیک هستند و این شرکت در تلاش است تا این مشکل را برطرف نماید.

وی با بیان این که حدود ۹۰ درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

رئیس انجمن خودروسازان اضافه کرد: در حال حاضر بدهی دو شرکت خودروساز به قطعه‌سازان به دلیل سرکوب‌ قیمت‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان است و این مبلغ هنوز تسویه نشده است. این موضوع نشان می‌دهد قطعه‌ساز نیز منابع کافی برای تولید قطعات شرکت‌های خودروساز ندارد.

نعمت بخش

نعمت‌بخش در خصوص این که چرا خودروهای موجود در انبار ایران خودرو تکمیل و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد تا بازار تا حدودی با کاهش تقاضا روبرو شود، گفت: شش ماه پیش شایعه احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز از سوی برخی مطرح شد که در نهایت آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بررسی‌های انجام شده این موضوع را رد کردند. در حال حاضر بنده نیز تاکید می‌کنl احتکاری در شرکت‌های خودروساز وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو توسط هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید می‌شود بیان کرد: متاسفانه ۵۰ درصد این حجم تولید تجاری‌سازی نشده و به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا کمبود قطعه را جبران و خودروها را راهی بازار نماییم.

رئیس انجمن خودروسازان با اعلام این که امروز قیمت تمام شده پراید برای شرکت‌های خودروسازی ۳۹ میلیون تومان است اما آنها مجبورند این خودروها را ۳۷ میلیون تومان به فروش برسانند، گفت: خودروساز در حال حاضر با زیان محصول تولید می‌کند و هیچکس پاسخگوی زیان آنها نیست.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    34 1
    مگه مجبورید خودرویی که به اندازه سن کارخونه های تولید خودروی چینی از سن بازنشستگیش گذشته رو تولید کنید که حالا بگید زیر قیمت تمام شده هم میفروشیم؟!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    27 1
    به خدا ما هم راضی به ضرر شما نیستیم لطف کنید و مراعات حال ما را نکنید و دیگر تولید نکنید. سپاسگزاریم.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    20 1
    عجب آدمی هستی اگه راس می گی خودت مگان سوار نشو
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    25 1
    تعطیل کنین خب
  • بوئین زهرا IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    17 1
    پس چرا گل نمیگیرین در اینن کارخونه ها رو ؟ به اسم اشتغال و بهانه دریافت رانتهای دولتی مشغولین تا با جان و جیب مردم بازی بشه
  • هم وطن IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    25 1
    جالبه ها،خودرو پرایدی که 10میلیون قیمتش بودرو حدود 4 برابر گرون کردن دو تومن زیر 4برابر میدن اونوقت شاکی هم هستن.عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • hassan IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    13 1
    خوب اگه زیان میدن تولید نکنن.کسی مجبورشون نکرده.
  • عباس IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    22 1
    یکی نیست از آقایون سوال کنه چرا وقتی 20 تا 25 ساله پراید پژو رو با تیراژ تولید میکنیم فکری به حال تولید قطعات برقی در داخل نکردیم و بیشتر مواد اولیه های اصلی نیز از خارج وارد میشه بیشتر شرکتهای خودرو ساز به فکر افزایش خط تولید و بالا بردن میزان تولید هستند و برای تامین قطعه هیچ فکر نمی کنند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    23 1
    ارزش پاسخ دادن نداری
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    15 0
    خودتی.مردم گول حرفاتا نمیخورند
  • برجام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    10 0
    یه جستجوی ساده تو اینترنت و نحوه حرف زدن این آدم همه چی رو نشون میده ! واقعا" باید به حال مردم تاسف خورد ...
  • نادر IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    15 0
    این فرد از اون آدم هاییه که مخالف صد درصد واردات ماشین و بدبختی مردم در سوار شدن این لگن ها هستش جالبه وقتی خیبرنگار ازش پرسید شما پراید سوار میشید گفت خیر من مگان دارم مگه من باید مثل شما ماشین سوار شوم خودش ماششین خوب سوار بشه ولی ملت آشغال های تولیدی این دو شرکت اگه آخرتی باشه جواب خون کسانی رو باید بده که تو این آشغال های تولیدی فوت شدن