۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
آتش ۲ هکتار از مراتع کلیبر را خاکستر کرد

ایرنا نوشت: ۲ هکتار از مراتع روستای «گلوسنگ» واقع در بخش مرکزی شهرستان کلیبر دچار آتش سوزی شد.

رییس آتش نشانی کلیبر امروز یکشنبه علت آتش سوزی عصر دیروز در مراتع گلوسنگ را عامل انسانی اعلام کرد و از مردم خواست با توجه به گرمای هوا، نهایت دقت را در استفاده و نگهداری از مراتع و جنگل‌ها داشته باشند.

علی مهدی زاده گفت: هر چند با تلاش چند ساعته عوامل آتش نشانی، مأموران انتظامی، منابع طبیعی و اهالی روستا، آتش مهار شد، اما بخشی از منابع طبیعی این دیار، در سایه بی توجهی عده‌ای از مردم که برای گردش و تفریح به دامن طبیعت می‌روند، به تاراج رفت.

مراتع و جنگل‌های امانتی در دست ما هستند که باید آن را سالم و سلامت برای آیندگان نگه داریم از این رو لازم است به توصیه‌های کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست توجه کرده و ضمن خودداری از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی، از رها سازی مواد شیشه‌ای همانند انواع بطری شیشه‌ای و حتی پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود، چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و به وسیله اشعه خورشید، موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش ایجاد می‌کنند.

شهرستان کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز از جمله منابع غنی طبیعی آذربایجان شرقی محسوب می شود که بخش عمده ای از جنگل های ۱۶۴ هزار هکتاری ارسباران در آن واقع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =