هند هم علیه آمریکا برخاست

هند چهارمین اقتصاد برتر دنیا با رشد اقتصادی ۸ درصد درسال به فهرست طول و دراز کشورهایی پیوست که جنگ تجاری را با آمریکا آغاز کردند.

نگار علی: هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان و تولیدکنندگان در جهان است و در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ارزش واردات این کشور از ایران ۱۰.۵ میلیارد دلار بوده است که اکثر ارزش واردات متعلق به واردات نفت است.

راشاتودی در گزارشی نوشته است تولید ناخالص داخلی برای رتبه بندی کشورها در اقتصاد فیلتر حائز اهمیتی  است و برهمین اساس هند با تولید ناخالص داخلی بالغ بر ۶۱۱.۳ تریلیون دلار در مقام چهارم در جهان قرار گرفته است.اقتصاد هند اقتصاد متنوعی است و کشاورزی، نساجی و صنعت را در بر می‌گیرد.حال یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان دنیا امریکا را هدف حملات اقتصادی خود قرار داده است.

هند سیاست مستقل خود را دنبال خواهد کرد
اوت سال ۲۰۱۷ امریکا کشورهایی را که از روسیه سلاح می خرند در فهرست تحریم های خود قرار داد.

با این حال هند سیاست های مستقل خود را دنبال کرد و قرارداد نظامی به ارزش ۱۰میلیون دلار درسال ۲۰۱۸ بین دو کشور روسیه و هند بسته شد که به گفته کارشناسان حوزه اقتصاد یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی در تاریخ بوده است.

در مقابل این اقدامات امریکا نیز دهلی نو را تحریم کرد که هند را حتی در پرداخت‌های مالی مرتبط با سلاح ها و تجهیزات نظامی با مشکل روبه رو ساخت.

پاسخ قاطع هند به تحریم دهلی نو توسط امریکا
هند در پاسخ به اقدام امریکا در فهرست کشورهایی قرار گرفت که تعرفههای کالاهای وارداتی به امریکا را افزایش داد.

هند تعرفه های گمرکی  ۲۸نوع از کالاهای وارداتی به امریکا را افزایش داد، این کالاها شامل بادام، سیب، گردو، آهن، فولاد، فولاد ضد زنگ مسطح، اسید بوریک، لوله، اتصالات و پیچ و مهره است.

این افزایش تعرفه ها شامل محصولات غذایی از جمله، گردو، نخود، عدس، سیب، گلابی و میگوهای آرتمیایی نیز می‌شود.یک منبع موثق در گفت وگو با تایمز گفته است که هند از این راه می تواند ۲۱۷ میلیون دلار پول از امریکا به دست آورد.

این تنش ها از کی آغاز شد؟
تنشهای میان امریکا و هند از زمانی آغاز شد که آمریکا دهلی نو را به خاطر خریدن سلاح از روسیه تحریم کرد اما موضوع افزایش تعرفه‌ها درست ازاقدام ترامپ در ماه مارس گذشته با افزایش ۲۵ درصدی تعرفه های گمرکی کالاهای فولاد و ۱۰درصدی تعرفه های کالاهای آلومینیومی آغاز شد.

این اقدام ترامپ به هند ضربههای سختی وارد کرد به طوری که هند تقریبا ۲۴۰ میلیون دلار ضرر کرد.

هند و امریکا برای دهه‌های متمادی شرکای تجاری یکدیگر بودند ولی اکنون هند نیز به فهرست طول و دراز کشورهایی که از دست سیاستهای اقتصادی امریکا کلافه شده اند پیوسته و خواهان اصلاح سیاستهای اقتصادی این کشور است.

۲۲۶۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =