پرداخت ماهیانه ۱۴ میلیون تومان برای زیان زباله‌های عفونی در کرج

رییس کمیسیون خدمات شهر و ایمنی شورای شهر کرج از تعلل و غفلت در جمع آوری زباله های عفونی، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری کرج امروز، فریده بزنی بیرانوند در نطق پیش از دستور صد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در کلانشهر کرج تولید می شود که ۸۰۰ تن آن مربوط به این شهرستان و مابقی مربوط به شهرهای اطراف است.

وی از زباله به عنوان طلای سیاه نام برد و گفت: با وجود این هنوز راهکاری برای دفن یا بازیافتِ مطلوب زباله در نظر گرفته نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه بازیافت زباله‌ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به صورت علمی و جدی صورت پذیرد، افزود: سوزاندن، کمپوست و دفن زباله‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های زباله برای بازیافت و بی خطرسازی است که متاسفانه این اتفاق در کرج صورت نمی پذیرد و شهرداری ماهانه ۱۴ میلیون تومان بابت زیانِ زباله های عفونی، پرداخت می کند.

رییس کمیسیون خدمات شهر و ایمنی شورای شهر کرج بیان کرد: پسماند عفونی از خطرناکترین نوع پسماند برای سلامت شهروندان است که براساس آمار، سالانه تعداد زیادی از افراد به خاطر تماس با پسماندهای عفونی جان خود را از دست می دهند، اما ساماندهی آن مورد غفلت متولیان سلامت قرار گرفته است.

بزنی بیرانوند یادآور شد: کلانشهر کرج در حالی با این معضل دست به گریبان است که در کشورهای همسایه و توسعه یافته پسماندها دوباره از طریق بازیافت به چرخه باز می گردد و مشکلی برای دفن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: وجود پسماندهای عفونی در شهر سلامت مردم را به خطر انداخته و آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند، به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی باید برای ساماندهی وضعیت موجود به طور جدی وارد عمل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =