افزایش حق آبه و تخصیص پساب تهران به البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مکاتبات لازم را برای افزایش سهم البرز از منابع سدهای امیرکبیر و طالقان داشته ام، اکنون برای تحقق این امر پیرو مذاکرات صورت گرفته باید مدیرکل آب منطقه ای استان پیگیری کند.

به گزارش خبرآنلاین ، شهبازی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز استان، افزود: از منابع آبی خوبی برخوردار است و امسال نیز شاهد بارش های خوبی در سطح استان بوده ایم.

وی ادامه داد: البرز طبیعت کم نظیری دارد که فرصت های بسیاری را به صورت طبیعی برای این استان و سایر استان های کشور مهیا کرده است.

شهبازی گفت: باید با فرهنگسازی و آگاهی بخشی نسبت به اصلاح الگوی مصرف آب اقدام و برنامه ریزی کرد ولی در مجموع اکنون البرز تنش آبی ندارد.

وی افزود: منابع آبی البرز بسیار غنی است از این رو باید کمبودها را طی رایزنی با وزارت نیرو از طریق افزایش سهم حق آبه استان جبران کنیم.

استاندار البرز گفت: مکاتبات لازم را برای افزایش سهم البرز از منابع سدهای امیرکبیر و طالقان داشته ام، اکنون برای تحقق این امر پیرو مذاکرات صورت گرفته باید مدیرکل آب منطقه ای استان پیگیری کند.

وی افزود: تخصیص پساب حاصل از انتقال آب سدهای استان به تهران بعنوان یک مطالبه مردمی باید در اسرع وقت اجرایی شود.

شهبازی عنوان کرد: باید با مدیریت صحیح تعادل لازم را در مدیریت منابع آبی و مصرف البرز برقرار کنیم.

وی گفت: تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز و هوشمندسازی چاه های مجاز از اهم امور آب منطقه ای البرز محسوب می شود. 

استاندار البرز افزود: افزایش کمی و کیفی فعالیت های سازمان های مردم نهاد در حوزه آب تاثیر بسزایی در اصلاح الگوی مصرف و آگاهی بخشی به جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شبکه های فرسوده آبرسانی بازسازی شود.

شهبازی گفت: انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری باید به جد در دستور کار آب منطقه ای و جهاد کشاورزی البرز قرار گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =