وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: استاندار البرز نگاه مثبتی به رونق تولید دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استاندار البرز نگاه مثبتی به امر تولید در استان دارد و در بهره برداری از دستاوردهای نوین صنعت دارو در البرز همواره همراه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین  ، سعید نمکی  در آیین بهره برداری از شهرک صنعتی دارویی برکت استان البرز گفت: اکنون با تلاش فرزندان این مرز و بوم تولید دارو در کشور به سقف ۹۷ درصد رسیده که گام بلندی در عرصه خودکفایی محسوب می شود.
وی ادامه داد: در اوایل انقلاب و سال ها پس از آن با حضور همه کارخانه های خارجی ۲۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را می ساختیم و امروز ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز را تولید می کنیم.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احداث شهرک صنعتی دارویی برکت استان البرز گفت: این مجموعه زیر بیرق فرزندان بازمانده از دفاع مقدس که نگاه بلند دارند به نتیجه رسیده است.
نمکی گفت: برای سه درصد داروی وارداتی یک و سه دهم میلیارد دلار ارز مصرف می شود ضمن آنکه اکنون برای تولید ۲۷ درصد داروها در داخل ۵۵۰ میلیارد دلار هزینه می کنیم که بر این اساس دارویی که تولید داخلی دارد نباید وارد کشور شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: امروز پوشش واکسیناسیون در کشور به ۱۰۰ درصد رسیده و اینها از افتخارات است.
وی ادامه داد: امروز ما در عرصه بین المللی گفتنی های زیادی داریم، البته تهدیدهای زیادی پیش پای ما قرار دارد که لازمه ناکارآمد کردن این تهدیدها وحدت است.
وی بیان داشت: امروز خدمات وزارت بهداشت و درمان برای تمام قشرهای مردم کشور بوده و همه اقوام و مذاهب به طور یکسان از خدمات درمانی بهداشتی بهره مند هستند.
وزیر بهداشت و درمان گفت: امروز رصد لحظه به لحظه خدمات بهداشتی و درمانی و نظارت بر تولید دارو را دنبال می کنیم و مردم نباید دغدغه دارو داشته باشند.
نمکی اظهار داشت: اکنون بار صنعت داروسازی کشور بر دوش بخش خصوصی است ضمن اینکه مشکلات در این بخش دیده شده است.
وی گفت: طبق برنامه ریزی ها، اضطراب کمبود داروی اساسی و تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت و باید به تولید داخلی بها بدهیم و برای صاف کردن این جاده محکم ایستاده ایم.
وی افزود: باید فرموده رهبر انقلاب را به سرانجام برسانیم و ببالیم که در اوج تحریم مثل کوه ایستاده ایم و با افتخار این مرحله را رد خواهیم کرد.
نمکی ادامه داد: باید واردات را به گونه ای مدیریت کنیم که لطمه ای به تولید داخل نزند و تجهیزات و داروهایی که در داخل با کیفیت تولید می شود، اجازه ورود نمی دهیم.
وی گفت: کارهای بسیار بزرگی در وزارت بهداشت در دست اقدام است که از آن جمله می توان به پیاده سازی طرح ملی پرونده الکترونیکی است که سال ها مغفول مانده بود، اشاره کرد.
وزیر بهداشت بیان داشت: این طرح به زودی توسط رئیس جمهوری رونمایی می شود که یک زیر ساخت مهم است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون گفت: تاکنون ۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت غربالگری قرار گرفته اند.
نمکی با بیان اینکه از ۳۵۰ هزار مرگ در کشور ۹۷ هزار مرگ به صورت مستقیم بر اثر فشار خون بالا رخ می دهد، تصریح کرد: حداقل ۴۰ درصد از مردم مبتلا به فشار خون نمی دانند که فشار خون دارند که اجرای طرح غربالگری فشار خون کار بزرگی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =