ناراحتی مرغ‌داران از واردات مرغ منجمد: ضرر کردیم

باشگاه خبرنگاران نوشت: حجت گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است.

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار را دلیل اصلی افت قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: تا ۱۵ تیر به سبب عرضه مرغ مربوط به جوجه ریزی اردیبهشت پیش بینی می‌شود که قیمت در همین حد باقی بماند، اما از نیمه دوم تیر به سبب کاهش جوجه ریزی خرداد، قیمت به سمت هزینه تمام شده تولید سوق پیدا می‌کند.

حجت ادامه داد: در اردیبهشت به سبب برآورد اولیه مبنی بر افزایش مصرف مرغ بعد از ماه مبارک رمضان حدود ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این امر در کنار عرضه مرغ‌های منجمد که تاریخ انقضا آن روبه پایان است، بر افزایش زیان مرغداران دامن زده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از تعلل در اعلام نرخ مصوب مرغ توسط ستاد تنظیم بازار افزود: اگرچه قرار بود در ۲۰ خرداد نرخ‌های مصوب از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شود، اما این جلسه بنا به دلایل نامعلوم برگزار نشد، در حالیکه انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نرخ‌های مصوب اعلام شود تا با خرید مرغ با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام بازار به ثبات برسد.

حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

وی با اشاره به اینکه بازار کنجاله سویا نسبت به یک ماه گذشته وضعیت مساعدتری پیدا کرده است، بیان کرد: این در حالی است که نهاده ذرت با مشکلات حمل و نقل و نوسان قیمت در بازار روبروست، به همین دلیل از طریق شرکت پشتیبانی امور دام پیگیر هستیم تا با تزریق ذرت انبارهای، وضعیت کنونی مدیریت شود.

این مقام مسئول در پایان نرخ کنونی هر کیلو ذرت را یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فاصله چشمگیر با نرخ مصوب نهاده‌های دامی بر افزایش هزینه‌های تولید و زیان مرغداران دامن زده است.

226231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    آن زمانی‌ که قیمت مرغ را به حدود کیلویی بیست هزار تومان رساندید فراموش کردید؟! جیک جیک مستونت بود. فکر زمستونت بود؟