شاید برف رفت و آمد را سخت کند یا باعث شود برخی از موجودات به سختی غذا پیدا کنند. اما برای شیرها و ببرهای باغ‌وحش‌ها که عادت به هوای سرد دارند،‌ برف باعث شادی شده و آن‌ها را سرگرم بازی کرده است.

بهنوش خرم‌روز:‌ توفان‌های سرد و برف و بوران،‌ گاهی انسان‌ها را به دردسر می‌اندازد و زندگی بسیاری از موجودات را سخت‌تر می‌کند. اما در این میان دسته‌ای از جانوران حسابی از توفان و برف لذت می‌برند و رد پاهایشان روی برف نشان می‌دهد که با بازی در برف حسابی خوش گذرانده‌اند.

ببر ماده و توله‌اش در حال بازی در برف

به گزارش دیسکاوری،‌ برف و توفان‌های  امسال (که البته بخش زیادی از آن نصیب ما نشد!) در کشورهایی چون آمریکای شمالی،‌ دست‌کم گروهی از موجودات را خوشحال کرد. در باغ‌وحش‌های آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، ببرها و شیرهای مناطق سردسیری،‌ از بارش برف حسابی استقبال کردند.

ببرهای آمور که به ببر سیبری هم معروف هستند، عادت به هوای سرد و برف دارند. به همین دلیل بارش برف آن‌ها را بیش از همیشه از لانه‌هایشان بیرون کشیده و رد پاها نشان می‌دهد که آن‌ها حسابی در برف بازی می‌کنند.

 ببر در حال بازی در برف

شیرهایی که خانه اصلی‌شان مناطق سردسیر است و ببرهای بنگال هم از برف استقبال می‌کنند. یکی از مسئولین باغ‌وحشی درآمریکا می‌گوید: «شیرها تمام تابستان را خواب بودند. البته بیشتر صبح‌های زود برای گردش بیرون می‌آمدند،‌ اما در عمل 22 ساعت شبانه‌روز را خواب بودند. اما حالا با سرد شدن هوا و بارش برف،‌ بیشتر اوقات بیرون از خانه خود مشغول بازی هستند.» حتی اگر خود آن‌ها را در حال بازی نبینید، رد پاهای به جا مانده نشان می‌دهد که این گربه‌های بزرگ، ‌در برف حسابی بازی کرده‌اند.

البته برف برای همه گربه‌های بزرگ هیجان‌انگیز و لذت‌بخش نیست. پلنگ‌ها، لئوپاردها وانواع گونه‌های گربه‌سانان که عادت به زندگی در جنگل‌های بارانی گرمسیری یا صحراهای داغ دارند، از بارش برف حتی آزرده شده‌اند و پا از خانه‌هایشان بیرون نمی‌گذارند.

50172

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    6 0
    مشمشه نگيرند توي اين سرما!
  • علی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    4 0
    جای ببر نر باغ وحش تهران خالی است.
  • بدون نام DE ۰۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 1
    با تیر بزنیدشون چه معنی داری اومدن برف بازی
  • سامان IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    1 0
    سلام ممنون از مطلب جالبتون . من که حال کردم.
  • حسین IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
    0 1
    مگه نسل ببرها هنوز منقرض نشده؟نگران نباشید این آدمابزودی نسلشونو از زمین برمی دارن.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    جالب
  • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
    2 1
    ماده ببر و بچه اش چی حالی می کند با این برف.مادره چه نگاه قشنگی به توله اش داره.فتبارک الله احسن الخالقین