کدام استان‌ها درگیر گرد و غبار می‌شوند؟/ افزایش دما در بیشتر نقاط ایران

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی گفت: از فردا (دوم تیرماه) تا اواخر هفته در بیشتر نقاط کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز در استان‌های سمنان، قم، اصفهان، یزد، مرکزی، تهران، قزوین، البرز و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار خواهیم داشت.

احد وظیفه اعلام کرد: براساس آخرین خروجی مدل‌های سازمان هواشناسی، امروز (شنبه اول تیرماه) در برخی مناطق شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: فردا (یکشنبه دوم تیرماه) در ارتفاعات البرز شرقی، واقع در استان‌های گلستان، شرق مازندران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که از روز دوشنبه (سوم تیرماه) تا اواخر هفته در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب دور از انتظار نیست، گفت: از فردا تا اواخر هفته در قالب مناطق کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه از امروز (اول تیرماه) تا اواسط هفته در بخش‌هایی از شرق به ویژه منطقه زابل، شمال شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید، گاهی همراه با گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز (شنبه اول تیرماه) در استان‌های سمنان، قم، اصفهان، یزد، مرکزی، تهران، قزوین و البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که فردا (دوم تیرماه) هوای تهران صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر همراه با وزش باد باشد. دمای تهران در این روز در گرم‌ترین نقطه ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین نقطه به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین پس فردا (دوشنبه سوم تیرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

۴۷۲۳۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =