۱ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
دمای هوا در تهران به ۴۰ درجه می‌رسد؟

ایرنا نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت جوی هفته آینده گفت: از روز یکشنبه دومین روز از هفته اول تابستان تا چهارشنبه در کشور جوی آرام همراه با افزایش دما بویژه برای نیمه غربی را شاهد خواهیم بود.

امین حسین نقشینه گفت: برای امروز ۳۱ خرداد بعنوان آخرین روزفصل بهار در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از دامنه های البرز شرقی در استان های مازندران، گلستان و سمنان بعدازظهر و اوائل شب، رشد ابر و رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می کنیم.

وی همچنین افزود: شدت بارش های امروز در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر امروز (جمعه) برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان شرایط افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مهیا خواهد بود.

وی گفت: برای فردا (شنبه) اولین روز فصل تابستان نیز بارش های پراکنده در مناطق گلستان و ارتفاعات استان سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را شاهد خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: از روز یکشنبه دومین روز تابستان نیز تا اواسط هفته آینده جوی آرام در کشور خواهیم داشت که همراه با افزایش دما بویژه برای نیمه غربی کشور خواهد بود.

وی اظهارکرد: از روز دوشنبه هفته آینده شهرهای اهواز، آبادان و بوشهر روزهای گرمی را سپری خواهند کرد و وزش باد شدید در دو روز آینده برای برخی مناطق استان های شمال شرق، شرق و جنوب ایران همچنین استان های سمنان، تهران، قزوین، البرز، قم، اصفهان و یزد سبب گرد و خاک های محلی شده و گاهی نیز سبب خیزش گرد وخاک در این استان ها خواهد شد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، امروز برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وضعیت هوای پایتخت

کارشناس هواشناسی کشور همچنین با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: پیش بینی می شود طی پنج روز آتی آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با گاهی وزش باد را شاهد باشیم و برای امروز و فردا مناطق جنوبی استان تهران همراه با غبار محلی خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: روند افزایشی دما شهر تهران نیز از روز یکشنبه، دومین روز فصل تابستان تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، بیشینه دمای امروز جمعه در منطقه مهرآباد ۳۷ درجه سانتی گراد و فردا شنبه ۳۶ درجه خواهد بود و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی به ترتیب به ۳۸ و ۳۹ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کمینه دمای منطقه مهرآباد تهران امروز ۲۵ درجه سانتی گراد و شمیرانات ۲۳ درجه گزارش شده است.

گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق کشور

اما این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهواز با ۴۴ درجه سانتی گراد، شهداد کرمان نیز با ۴۸.۵ و دلگان سیستان و بلوچستان ۴۷ درجه سانتی گراد گرمترین مناطق کشور بوده اند.

نقشینه افزود: شهرکرد در ارتفاع ۲۰۵۰ دریا نیز با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین منطقه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =