مژده به اصفهانی‌ها: زاینده‌رود زنده می‎‌ماند

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که هم‌اکنون ۷۸۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد، گفت: امروز در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود مصوب شد که این رودخانه جریان داشته باشد.

 مسعود میرمحمدصادقی مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص وضعیت جریان آب زاینده رود و کشت بهاره کشاورزان اظهار کرد: پیرو درخواست صنف کشاورزان و به‌دنبال نامه استاندار اصفهان به وزیر نیرو در خصوص جاری بودن زاینده رود برای کشت بهاره شورای هماهنگی زاینده‌رود تشکیل شد و ادامه جریان آب را مصوب کرد.

وی افزود: باید هرگونه توزیع آب در شورای هماهنگی آبریز زاینده‌رود طرح و در آنجا تصمیم گیری شود، این شورا به ریاست وزیر نیرو و با حضور استانداران اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و معاونین وزرای صنعت و معدن و تجارت کشاورزی و همچنین برنامه بودجه، محیط زیست و نمایندگان کشاورزان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: این جلسه امروز برگزار شد و مصوب شد با توجه به بارش‌های خوب سال آبی جاری و میزان حجم سد زاینده رود توزیع آب بهاره انجام گیرد اما این توزیع چند خط قرمز مهم از جمله تأمین آب کافی برای شرب، صنعت و محیط زیست دارد.

میرمحمدصادقی اضافه کرد: هدف اصلی این بازگشایی آب حفظ و آبیاری باغات و کمک به حفظ اشجار و کشاورزی در استان اصفهان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۸۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود قرار دارد، اما این که دبی آب خروجی از سد چه میزان باشد در یک کمیته تصمیم گیری متشکل از آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و ۱۵ نفر از صنف کشاورزان تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که کشت بهار انجام خواهد شد و رودخانه باز خواهد بود باید همه مردم نهایت همکاری را در صرفه جویی آب انجام دهند و همچنین کشاورزان هر تصمیمی را که کمیته مربوطه گرفت، رعایت و کمال همکاری را داشته باشند.

17231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =