ثبت ۲۶۶ گونه پرنده در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری گفت : با ثبت مشاهده دوگونه پرنده جدید، هم اکنون مشاهده ۲۶۶ گونه پرنده در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام احمدی با اعلام این خبر گفت: تعداد ۲ فرد پرنده گنجشک گلو زرد، آخرین مشاهده گونه پرنده جدید در استان است و توسط رضا نیک فلک در شهرستان کوهرنگ بخش بازفت این شناسایی ثبت شده است.

وی افزود: این اولین گزارش از مشاهده گونه جدید گنجشک گلو زرد در استان چهارمحال و بختیاری است.

احمدی عنوان کرد: گنجشک گلو زرد با نام علمی (Petronia Xanthocollis) ۱۳ سانتیمتر طول دارد و به رنگ زیتونی خاکستری با قاعده ی پهن و درشت منقار که در فصل تولید مثل سیاه رنگ است دیده می شود.

وی افزود: در پرنده‌ی ماده و پرنده‌ی نابالغ نر، رنگ منقار صورتی مایل به قهوه ای است، پرنده‌ی نر لکه‌ی زردی در قسمت پایین گلو دارد که با نوار زیتونی مایل به خاکستری سینه و سفیدی چانه و گلو احاطه شده و پوشپرهای ثانویه ی روی پیش بال بلوطی رنگ است، روی درخت می نشیند و حرکاتش مانند سهره است.

این مقام مسئول اظهار داشت: این پرنده در شیب های تند کوهستان و دامنه های مرتفع و صخره ها، اراضی سنگی، خرابه ها، بستر خشک رودخانه ها و کشتزارها به سر برده و گاهی نیز لابلای درختان دیده می شود.

احمدی در پایان تصریح کرد: این پرنده در جنگل های باز و خشک نخلستان ها، روستاها، قعر دره های دارای رودخانه با درخت و کشتزارها به سر برده و در شکاف یا سوراخ درختان آشیانه می سازد، در ایران تابستان ها فراوان است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =