چهره‌های ماندگار بعد از یک دهه به شب‌های فرهنگ رسید

محمود اسعدی، برنامه‌ای را تحت عنوان شب‌های فرهنگ در منطقه آزاد کیش برگزار می‌کند که در آن به برگزاری شب هنرمندان، کارگاه‌های تخصصی و ... می‌پردازند. نخستین مراسم شب های فرهنگ ۱۷ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود اسعدی که برای یک دهه (۱۳۸۹-۱۳۸۰) برگزار کننده مراسم معرفی چهره‌های ماندگار بود، در تازه‌ترین فعالیت خود برنامه‌ای را تحت عنوان شب‌های فرهنگ تدارک دیده است که در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

اسعدی درباره این برنامه فرهنگی و تفاوت‌های آن نسبت به چهره‌های ماندگار، به خبرآنلاین گفت: «شب‌های فرهنگ در تداوم همان برنامه چهره‌های ماندگار است که ۲۳۸ چهره در عرصه‌های مختلف را تجلیل کرد. با توجه به این‌که در خلال یک دهه آن برنامه اجرا شد، من طرحی نو را با نام شب‌های فرهنگ به منطقه آزاد کیش ارائه کردم که به صورت دو هفته، ماهانه و فصلی، ما این برنامه را برگزار خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «در این برنامه ضمن بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری، کاراگاه‌های تخصصی را برگزار می‌کنیم. بخشی از این برنامه به کشورهای دیگر چون عمان، اسپانیا، هند و ... اختصاص دارد که هر ماه برگزار می‌شود. همچنین بنا داریم که در هر دوره به موضوعات مختلفی بپردازیم، مانند شب‌های دین، شب‌های شعر، شب‌های عرفان و شب معماری و...»

اسعدی در پاسخ به اینکه شب‌های فرهنگ از چه زمانی آغاز خواهد شد، بیان کرد: «اولین شب این سلسله نشست‌ها، ۱۷ تیر تحت عنوان شب اهالی رسانه برگزار می‌شود. همچنین در نظر داریم که روزهای ملی مانند روز ملی خیام، فردوسی، حافظ و ... را در این رویداد برگزار کنیم. این برنامه تا پایان سال زمان‌بندی شده است.»

او در پاسخ به اینکه تا چه اندازه در شب‌های فرهنگ به مقوله انتقال تجربیات از پیشکسوتان به جوانان و حاضران توجه شده است، توضیح داد: «جنبه‌های آموزشی هم مدنظر داریم و چهره‌ها به حاضران تجربیات و دانش‌های خود را مطرح می‌کنند، همچنین برگزاری همایش‌های فرهنگی در قالب میزگرد، پنل و کارگاه از دیگر برنامه‌های مدنظر ماست چرا که ماندگاری شب‌های فرهنگ بر جنبه پژوهشی آن هم متمرکز است.»

اسعدی ادامه داد: «ما می‌خواهیم بتوانیم در قالب پوشش‌های رسانه‌ای احوال مشاهیر که چهره هستند را منتشر کنیم و احتمالا در پایان سال در قالب کتاب یا برنامه تلویزیونی این اتفاق رخ خواهد داد. ضمن اینکه در نظر داریم با این برنامه امکاناتی برای نخبگان فراهم کنیم که با مسئولان منطقه ارتباط فرهنگی داشته باشند.»

او در پاسخ به اینکه تا چه اندازه بر حوزه‌ای به جز فرهنگ متمرکز است، بیان کرد: «ما فرهنگ را به معنی اعم آن در نظر گرفته‌ایم و از نظر ما پاسخ انسان به نیازهایش در جامعه است و در این بین مسایلی را هم طرح موضوع می‌کنیم و از دوستان می‌خواهیم که راه‌حلی را ارائه کنند، در واقع رویکردمان در این‌باره بی‌شباهت به چهره‌های ماندگار نیست، خیلی از سازمان‌ها می توانند در برپایی این شب ها کمک کنند تا بتوانیم بهتر عمل کنیم. جامعه ما بسیار نیازمند کارهای خلاقانه است و برای بهبود حال مردم که به دلیل مسایل اقتصادی چندان مساعد نیست، بتوانیم قدمی برداریم و پیش برویم.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =