فارس: معاون رئیس‌جمهور مصر که به تازگی به این سمت منصوب شده، پیشنهاد کناره‌گیری مبارک از قدرت را مطرح کرد.

به گزارش روزنامه الشروق مصر، "عمر سلیمان " رئیس سابق اطلاعات مصر که به تازگی به عنوان معاون "حسنی مبارک " رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شده، به مبارک پیشنهاد کرده است که از قدرت کناره‌گیری کند.

وی در این راستا خواستار بررسی و تن دادن به خواسته تظاهرات کنندگان بویژه در زمینه کناره‌گیری مبارک شده است که از سی سال پیش در این کشور حکومت می‌کند.

بر اساس این گزارش، سلیمان برای پاسخ دادن به مطالبات مردم و حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع کنونی در این کشور 5 مبنا را معرفی کرده است که به قرار زیر است.

اول: پرهیز از موروثی کردن قدرت به صورت کامل که به این ترتیب باید جمال مبارک فرزند حسنی مبارک از تمام موسسات سیاسی این کشور خارج شود.

دوم: پرهیز از مشارکت بازرگانان در تشکیلات جدید دولتی

سوم: اعلام اجرای اصلاحات قانون اساسی

چهارم: اجرای تغییرات در رهبری حزب حاکم دموکراتیک مصر

پنجم: کناره‌گیری مبارک از مقام ریاست‌جمهوری این کشور

"حسنی مبارک " رئیس‌جمهور مصر که به نظر می‌رسد زیر فشار قدرت‌های غربی در اقدامی بی‌سابقه اخیرا مجبور به منصوب کردن "عمر سلیمان " به عنوان معاونت خود شده است، ظاهرا بر اساس نقشه‌های غرب برای رهایی از موج آزادیخواهی مردم، بر اساس کودتایی نرم باید از قدرت کناره‌گیری کرده و عمر سلیمان جای وی را بگیرد.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی نیز انتخاب مرد سایه‌ها در مصر را در راستای کناره‌گیری مبارک از قدرت و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای واگذاری قدرت به عمرسلیمان دانسته بودند.

این در حالی است که معترضان میلیونی علیه نظام حاکم هرگز وجود عناصر بد سابقه دولت مبارک در کابینه انتقالی این کشور را نمی‌پذیرند و خواستار اجماع ملی برای انتخاب رئیس‌جمهور موقت این کشور هستند تا انتخاباتی سالم و آزاد که در دهه‌های متمادی در این کشور سابقه نداشته است، برگزار شود.

مردم مصر امروز خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی در این کشور آماده کرده‌اند ، تظاهراتی که در آن بار دیگر بر سرنگونی مبارک و افراد وابسته به وی تاکید دارند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جديدي IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 0
    بنظر ميرسد عمر سليمان قرار است نقش شاپور بختيار در سقوط شاه را ايفا كند. در اينصورت مردم مصر بايد دقت كنند با هدف رسيدن به آينده نامعلوم عمر سليمان را از دست ندهند و راههاي منتهي به اصلاحات را مسدود نكنند. از تعارف بايد گذشت.. !!!